مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمرانی فرمانداری دزفول عنوان کرد:

پروژه ساخت پل کول بر روی رودخانه بختیاری

عصر ساختمان:از نیمه دوم خرداد ماه سال جاری این پروژه دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی آغاز به کار کرد.

پروژه ساخت پل کول بر روی رودخانه بختیاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، به نقل از خبرگزاری مهر،عبدالحسین پوررکنی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه ساخت پل کول بر روی رودخانه بختیاری در حال اجرا است، اظهار کرد: از نیمه دوم خرداد ماه سال جاری این پروژه دو میلیارد و 300 میلیون تومانی آغاز به کار کرد.

    وی افزود: چون مسیر این پل به شدت صعب العبور است، باید دو و نیم کیلومتر از این مسیر شکافته شود که این امر نیز درحال اجرا است.

    معاون عمرانی فرمانداری دزفول با اشاره به اینکه اعتبارات این پروژه از طریق امور عشایر استان خوزستان و شهرستان است، گفت: بر روی رودخانه بختیاری، یک پل تاریخی مربوط به دوره ساسانی وجود دارد که مسیر تردد عشایر از خوزستان به اصفهان و یا چهارمحال بختیاری است. این پل بیش از 40 سال است که به دلیل از بین رفتن دهانه ها، قابل استفاده نبوده و عشایر مجبور می شدند به وسیله یک دستگاه «گرگر» خود و دام هایشان را عبور دهند.

    پوررکنی تصریح کرد: همین امر موجب شد تا برخی مواقع عشایر هنگام عبور از این پل دچار سانحه شوند که در سال های گذشته بسیاری از آنها دچار قطعی انگشتان دست می شدند.

    پیشرفت 20 درصدی پل کول

    وی یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری های مجموعه فرمانداری دزفول و امور عشایر توانستیم این پروژه را در چند ماه گذشته آغاز کنیم که طبق قرارداد مدت اجرای آن دو سال است.

    معاون عمران فرمانداری دزفول بابیان اینکه پل کول به طول 110 متر و با سازه های فلزی تاکنون بیش از 20 درصد پیشرفت داشته است، گفت: محل این پروژه مناطق محروم شهیون است که بیش از 70 درصد از مساحت چهار هزار و 850 کیلومتر مربعی دزفول را شامل می شود.

    احداث دکل های مخابراتی در سردشت و شهیون

    پوررکنی در ادامه از تامین اعتبار برای احداث دکل های مخابراتی در مناطق شهیون و سردشت خبرداد و افزود: 12 میلیارد تومان اعتبار برای پوشش شبکه های ایرانسل، همراه اول و انواع اینترنت از سوی وزارت ارتباطات تامین شده که پیمانکار این پروژه نیز بزودی معرفی می شود.

    وی بابیان اینکه وزارتخانه ارتباطات وعده داده تا نیمی از این پروژه تا پایان سال جاری انجام شود، گفت: قطعا این امر بسیاری از مشکلات ارتباطی ساکنان این مناطق کوهستانی و محروم را برطرف می کند چرا که تا پیش از این مردم سردشت و شهیون حتی برای ارتباط با اورژانس نیز دچار مشکلات زیادی می شدند.

    50 درصد روستاهای سردشت و شهیون برق دار شدند

    معاون عمران فرمانداری دزفول همچنین به عملیات برق رسانی به روستاهای مناطق سردشت و شهیون از سوی اداره برق و مجموعه فرمانداری اشاره و عنوان کرد: اعتبار برق رسانی به روستاهای این مناطق سه میلیارد تومان است که تاکنون نیمی از پروژه اجرا شده است و امیدوار هستیم باقیمانده پروژه نیز هرچه زودتر پایان یابد.

    پوررکنی در ادامه با بیان اینکه در ماه های اخیر بسیاری از نقاط کور و روستاهای بخش مرکزی، چغامیش و شهیون دزفول از نعمت آب نیز برخوردار شده اند، تصریح کرد: این عملیات آبرسانی در بخش سردشت نیز انجام پذیرفته اما هنوز کامل نشده که امیدوار هستیم با پیگیری ها و مساعدت وزارت نیرو بتوانیم این مشکل را نیز رفع کنیم.

    تلاش برای بهسازی معابر روستایی

    وی عنوان کرد: چندی پیش مدیر کل امور روستایی کشور در جریان بازدید از روستاهای منطقه زاویه و بخش چغامیش وعده تامین اعتبار برای بهسازی معابر این روستاها داد که ما نیز در حال پیگیری برای تحقق این وعده ها هستیم.

    معاون عمران فرمانداری دزفول با بیان اینکه مقرر شده تا از طریق بنیاد برکت تعدادی مدرسه، مسجد و خانه عالم در مناطق محروم از جمله مدرس و ولی آباد ساخته شود، گفت: تاکنون عملیات ساخت 10 مدرسه آغاز شده است و مابقی پروژه ها نیز درحال اجرا هستند.

    ساخت پل آبنمای ماهور برنجی

    وی پروژه ساخت پل آبنمای ماهور برنجی را از دیگر پروژه های در حال اجرا در مناطق روستایی برشمرد و گفت: این پروژه با اعتبار حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان با همکاری اداره راه و شهرسازی توسط پیمانکار در حال اجرا است.

    معاون عمران فرمانداری دزفول پیشرفت این پروژه را 50 درصد عنوان کرد و افزود: پل آبنمای ماهور برنجی در منطقه سردشت و بر روی رودخانه کونک قرار می گیرد که پیش بینی می شود ساخت این پل 110 متری تا پایان سال به صورت کامل تمام شود.

    پوررکنی اضافه کرد: باهمکاری امور عشایر و روستایی استان، بنیاد برکت و بنیاد مسکن نیز عملیات ساخت مسیر هفت و نیم کیلومتری روستای شوی آغاز شده که قطعا در اوایل و یا اواسط سال آینده به صورت کامل احداث خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو