مدیران خودروعصر اعتبار

ادامه اعتراض ها در آلمان به افزایش قیمت مسکن

عصر ساختمان- خبرگزاری د. پ. آ. آلمان در گزارشی به نارضایتی شهروندان آلمانی از افزایش اجاره بها و قیمت مسکن در شهرهای بزرگ این کشور پرداخت.

ادامه اعتراض ها در آلمان به افزایش قیمت مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، قیمت اجاره بها و فروش مسکن طی سال های اخیر به ویژه در شهرهای بزرگ آلمان افزایش چشمگیری یافته است.
    شهرهایی مانند برلین و لایپزیگ که پیش تر برای سکونت مناطق مناسبی به شمار می رفتند، روز به روز گران و گرانتر می شوند.
    بر این اساس امروز مسکن به یکی از اصلی ترین دغدغه های شهروندان آلمانی تبدیل شده است؛ بسیاری از خانواده ها خانه ای با قیمت مناسب پیدا نمی کنند و افراد مسن تر که درآمدی ثابت دارند از گرانتر شدن اجاره بها در هراس اند.
    همین مساله موجب نارضایتی در بین آلمانی ها شده و اعتراض آنها را به دنبال داشته است.
    در همین ارتباط روز شنبه دهها هزار نفر در شهرهای مختلف آلمان به خیابان ها آمدند تا خشم خود را از افزایش بی رویه قیمت ها در حوزه مسکن به نمایش بگذارند.
    روز شنبه هزاران نفر از مردم برلین در اعتراض به افزایش اجاره بهای مسکن و تسلط موجران بر مالکیت بیش از 3 هزار خانه در این شهر به خیابان‌ها آمدند و خواستار مداخله دولت و کنترل نرخ اجاره بهای مسکن شدند.
    تظاهرات علاوه بر برلین در شهر‌های بزرگ دیگر آلمان از جله کلن، فرانکفورت و مونیخ نیز برگزار شد.
    اکثر منتقدان، انگشت اتهام را به سوی انبوه سازان می گیرند که می خواهند هزینه های ساخت واحدهای جدیدشان را از خریداران و مستاجران کنونی بگیرند.
    یکی از کنسرسیوم های انبوه سازی برلین که مالک 112 هزار واحد مسکونی است به دلیل شرایطی که برای مشتریان خود به وجود آورده در معرض انتقادهای شدید قرار دارد.
    در چنین شرایطی مقامات برلین تصمیم گرفته اند طرحی را به اجرا بگذارند که طی آن با انبوه سازان متخلف برخورد شده و املاک آنها مصادر شود.
    هر چند برخی این اقدام را گام مهمی در راستای حل بحران افزایش قیمت ها می دانند اما مخالفان این طرح نیز بسیارند.
    مخالفان می گویند سخت گیری با تولیدکنندگان حوزه مسکن ممکن است از میزان انگیزه آنها برای فعالیت و همکاری با نهادهای مسئول جهت حل مشکلات بکاهد.
    در حال حاضر بحث در مورد چگونگی اجرای طرح مصادره املاک و طریقه صرف این منابع برای مدیریت تقاضا، به مناقشه ای جدی بین مقامات احزاب سبزها، سوسیال دموکرات و چپ ها که اداره پایتخت را در دست دارند، تبدیل شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار