مدیران خودروعصر اعتبار

۲۶۹ شهر و ۵۱۴۸ روستا تحت تأثیر شرایط جوی هستند

عصر ساختمان- سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت:‌ با توجه به شرایط جوی ۲۶۹ شهر و ۵۱۴۸ روستا تحت تأثیر سامانه‌های بارشی اخیر قرار گرفتند که با بررسی کارشناسان دوره بازگشت سیل گلستان به بیش از ۲۰۰ سال، سیل لرستان به بیش از ۵۰۰ سال و سیل کرخه به بیش از ۲۰۰ سال می‌گردد.

۲۶۹ شهر و ۵۱۴۸ روستا تحت تأثیر شرایط جوی هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، بهنام سعیدی درباره حادثه سیلاب در استان‌های کشور اظهار داشت: گستردگی بارش‌ها کم سابقه بوده به گونه‌ای که در بازه زمانی کوتاه‌مدت اکثر استان‌ها و شهرستان‌ها را در بر گرفت و شاهد هم‌زمانی وقوع سیلاب در برخی از شهرها و استان‌ها بودیم.

    وی گفت: 269 شهر و 5148 روستا تحت تأثیر شرایط جوی اخیر بودند و بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که دوره بازگشت سیل در استان گلستان بیش از 200 سال، سیل لرستان بیش از 500 سال و سیل کرخه بیش از 200 سال بوده است.

    سعیدی گفت: از ابتدای سال آبی مهرماه 97 تا قبل  از بارش‌های اخیر حجم ورودی آب به سدها 42 میلیارد متر مکعب و در دوره سال آبی سال 96 حدود 13 میلیارد متر مکعب بوده است و این درحالی است که در دو هفته اخیر سامانه بارشی 10 میلیارد متر مکعب حجم ورودی آب بوده است.

    وی گفت: به دلیل حجم زیاد آب و سیلاب رودخانه‌ها ظرفیت و کشش این حجم گذر آب را نداشتند و به عنوان مثال حداکثر آب حجم گذری رودخانه معمولان در استان 1800 متر مکعب در ثانیه بود که در این سیلاب حجم عبوری 3500 متر مکعب در ثانیه بوده است و رودخانه پلدختر نیز حجم آب گذری حداکثر 2400 متر مکعب در ثانیه بوده که با وقوع سیلاب به 5هزار متر مکعب در ثانیه رسیده است.

    سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: طی دو هفته که استان‌ها تحت شرایط جوی اخیر بودند شش جلسه شورای عالی مدیریت بحران به ریاست رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور برگزار شد و 87 جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان‌ها تشکیل شد همین‌طور 1350 جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها تشکیل شده است که در این جلسات تقسیم کار صورت گرفته است.

    سعیدی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت بحران کشور و سخنگوی این سازمان با وقوع حادثه سیلاب سازمان مدیریت بحران و سخنگوی این سازمان 520 ساعت پخش خبر و تولید خبر برای رسانه‌های صداوسیما و رسانه‌های مکتوب معتبر و خبرگزاری‌ها داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار