مدیران خودروعصر اعتبار

عملکرد فروش گروه سرمایه گذاری مسکن پس از دوره رکود

عصر ساختمان- پس از دو سال کاهش فروش در گروه سرمایه گذاری مسکن که ناشی از رکود سنگین در صنعت ساختمان کشور بود، بهبود نسبی فروش در سال های مالی ۹۶ و ۹۷ اتفاق افتاد.

عملکرد فروش گروه سرمایه گذاری مسکن پس از دوره رکود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، سال مالی 97، در مجموعه شرکت های تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن، یک هزار و 19 واحد با کاربری های مسکونی، تجاری و اداری به ارزش بیش از 4 هزار میلیارد ریال به فروش رسید.
    روند فروش شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن طی سال های گذشته در نمودار نشان داده شده است.


    از تعداد واحدهای فروخته شده، 905 واحد با کاربری مسکونی، 74 واحد با کاربری تجاری، 11 واحد با کاربری اداری و 29 واحد با کاربری های خدماتی، درمانی و سایر کاربری ها بوده است.
    همچنین 83 درصد از حجم فروش گروه سرمایه گذاری مسکن در واحدهای مسکونی، 12 درصد در واحدهای تجاری، 2 درصد در واحدهای اداری و 3 درصد در سایر کاربری ها بوده است.
    گروه سرمایه گذاری مسکن با هدف به جریان انداختن دارایی های راکد شرکت و بهره برداری حداکثری از این دارایی ها اقداماتی انجام داده است.
    در این زمینه فروش کلیه زمین های تملک شده، فروش بخشی از واحدها و تملک برخی از زمین ها و ساختمان های پیرامونی احیا شده در پروژه های قدیمی از جمله اقدامات شاخص گروه سرمایه گذاری برای استفاده حداکثری از دارایی های راکد بوده است.
    در عین حال توسعه و تعالی مدیریت پروژه در سال 97 در دستور کار شرکت قرار گرفت. با توجه به اینکه پروژه ها، مولد اصلی در کسب و کار شرکت هستند مدیریت پروژه ها در راستای اهداف و استراتژی های سازمان، نقش تعیین کننده ای در سودآوری شرکت خواهد داشت.
    شرکت در سال مالی 97 بیش از پیش بر تحقق اهداف پروژه ها در چارچوب زمان، هزینه و کیفیت تعیین شده تاکید کرد و جهت مدیریت موثرتر و کاراتر سبد پروژه‌ها اقداماتی از جمله تقویت ساختار مدیریت پروژه، ارزیابی ساختار کنترل پروژه شرکت های تابعه، مکانیزم پایش مستمر عملکرد پروژه و پایش مستمر ترکیب سبد پروژه های شرکت از جمله این اقدامات است.
    تهیه پایگاه داده پروژه های گروه، بازنگری در دستورالعمل زمان بندی پروژه ها، پایش عملکرد شرکت های تابعه، ایجاد مکانیزم رقابت بین شرکت ها و تقویت برند سازمان در حوزه مدیریت پروژه از دیگر اقدامات برای توسعه پروژه های شرکت بوده است.
    با توجه به رویکرد دولت در خصوص احیا و بازآفرینی شهری، بانک مسکن و گروه سرمایه گذاری با هدف بهره برداری هر چه بهتر از فرصت های این حوزه که امکان گسترش بازار، استفاده از امکانات و اعتبارات دولتی جهت ساخت و ساز را فراهم می آورد، نسبت به ایجاد ساز و کار ویژه جهت تعریف پروژه در این حوزه اقدام کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار