مدیران خودروعصر اعتبار

۴۲ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند

عصر ساختمان- مهدیان گفت: ۴۲ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی مقاوم سازی شده و با افزایش تسهیلات روند مقام سازی سرعت بیشتر می‌گیرد.

۴۲ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عزیزاله مهدیان، معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه تسهیلات ساخت مسکن روستایی از 25 میلیون تومان به 40 میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی در کشور تسهیلات 25 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی رقم بسیار کمی بود، بنابراین با پیگیری‌های انجام شده رقم تسهیلات ساخت را با تصویب هیئت دولت به 40 میلیون تومان  رساندیم.

    وی با بیان اینکه حدود 5 میلیون و 380 هزار مسکن روستایی در کشور وجود دارد، گفت: در سال‌های گذشته 42 درصد از این میزان واحد‌های مسکونی مقام‌سازی شده است.

    مهدیان تأکید کرد: سالانه باید 200 هزار واحد مسکونی بازسازی شود، اما در سال‌های گذشته به دلیل شرایط اقتصادی و همچنین همکاری نکردن بانک‌های عامل، پرداخت تسهیلات کاهش پیدا کرده بود و حدود 100 تا 110 هزار واحد مسکونی نوسازی و بازسازی می‌شدند.

    معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن اظهار کرد: از 5 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی، 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی تا امروز مقاوم‌سازی شده و تا سال 1405، 75 درصد از خانه‌های روستایی باید مقاوم سازی شوند.

    مهدیان بیان کرد: هم اکنون نوسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی در روستا‌ها نقش بسیار مؤثری در کاهش خطرپذیری بر اثر بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل دارد به طوری که واحد‌های مسکونی مقاوم سازی که در روستا‌ها انجام شده بود دچار خسارت‌های بسیار کمتری بر اثر زلزله شده‌اند.

    وی اظهار کرد: کار بازسازی واحد‌های خسارت دیده بر اثر سیل در گلستان و مازندران آغاز شده و نیرو‌های ارزیاب در تمام مناطق سیل زده حضور دارند.

    معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن تأکید کرد: میزان تسهیلات ارائه شده در مناطق سیل زده در مقایسه با مناطق زلزله زده بسیار بالا بوده و امیدواریم با همت نیرو‌ها و کمک‌های مردمی بتوانیم هر چه سریعتر کار بازسازی و مقاوم سازی این واحد‌ها را به اتمام برسانیم.

    مهدیان در پایان گفت: بانک‌ها بعد از تعطیلات کار پرداخت تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی را با تسهیلات 40 میلیون تومانی آغاز می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار