مدیران خودروعصر اعتبار

انتشار اوراق مشارکت برای تکمیل خط ۷ مترو

عصر ساختمان- معاون شهردار تهران گفت: انتشار اوراق مشارکت اسلامی به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و توسعه خط ۷ مترو تهران و اخذ مصوبه انتشار اوراق مشارکت توسعه خطوط مترو تهران به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات معاونت مالی و اقتصادی شهری شهرداری تهران سال ۹۷ بود.

انتشار اوراق مشارکت برای تکمیل خط ۷ مترو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عبدالحمید امامی افزود: آثار انتشار اوراق مشارکت اسلامی به مبلغ 700 میلیارد تومان برای تکمیل و توسعه خط 7 مترو تهران و اخذ مصوبه انتشار اوراق مشارکت توسعه خطوط مترو تهران به مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان به‌طور مستقیم در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان نمود خواهد داشت.

    معاون شهردار تهران در ادامه از تحقق 102 درصدی درآمدهای پایدار و سهم آن از کل درآمدهای نقدی به میزان 32/8 درصد در سال 97 خبر داد.

    وی افزود: درآمدهای پایدار یکی از درآمدهای قابل اتکا برای شهرداری‌ها هستند که می‌توانند نقش بسیار سازنده‌ای در توسعه شهر داشته باشند.

    امامی با اشاره به افزایش مشارکت شهروندان در تحقق در آمدهای پایدار  افزود: در سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در حوزه مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به ویژه در بحث وصول مطالبات و درآمدهای پایدار رخ داده است که می تواند به عنوان سند افتخار شهرداری تهران محسوب شود.

    معاون شهردار تهران با اشاره به ساماندهی و اصلاح الگوی تسهیلات پرداخت نقدی و تقسیط مطالبات شهرسازی متناسب با نرخ سود و تسهیلات شبکه بانکی کشور ادامه داد: صیانت از منابع درآمدی موجود و پیش بینی منابع جدید درآمدی برای شهرداری‌ها در لوایح، «دایمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده» و «درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها» از مهم‌ترین اقدامات معاونت مالی و اقتصاد شهری در سال 97 بود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر افزایش نرخ رشد سود خالص فروشگاه‌های شهروند در بهمن سال 97 اظهارکرد: در بهمن ماه سال 97 ، شاهد افزایش نرخ رشد سود خالص از 28 درصد به 174.6 در صد نسبت به مدت مشابه در سال قبل بودیم.

    معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: فروشگاه شهروند در ایام پایانی سال توانست با عرضه اجناس ارزان کمک شایانی به اقشار کم درآمد جامعه ارائه کند.

    معاون شهردار تهران با اشاره به راه اندازی سیستم خود پرداخت در فروشگاه های شهروند برای اولین بار در ایران ادامه داد: این سیستم که متناسب با آخرین فناوری روز دنیا طراحی و پیاده سازی شده، قابلیتی است که بر اساس آن مشتریان می‌توانند ضمن تجربه خریدی متفاوت، بدون نیاز به حضور در صف‌های طولانی صندوق، در فضایی امن و آرام فرآیند پرداخت صورتحساب خود را انجام دهند.

    امامی یکی از مهمترین اقدامات این معاونت را پیگیری اصلاح قانون و افزایش سهم شهرداری تهران از مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات در قانون بودجه سال 1397 کل کشور از 70 درصد به 88 درصد به نسبت جمعیت شهری استان تهران دانست.

    معاون شهردار تهران افزود: از جمله اقدامات مهم دیگر این معاونت می‌توان به شناسایی و ثبت مطالبات شهرداری تهران از دولت در دفاتر مالی به ارزش 4.115 میلیارد تومان اشاره کرد.

    امامی همچنین با اشاره به اقدامات این معاونت در جهت حفظ باغات و در راستای سیاست های شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم گفت: اخذ رأی به نفع شهرداری تهران از هیات تخصصی دیوان عدالت اداری در ارتباط با عدم صدور پروانه ساختمانی اراضی باغات کن و توافق در حوزه امور نهادها نظیر بازگشایی خیابان شهامت ( توافق با ارتش به میزان 4 هزار متر ) و تملک 2 باغ مربوط به بنیاد مستضعفان و تبدیل به پارک و فضای عمومی( باغ‌های وثوق الدوله منطقه 14 و عبقری منطقه 2) از جمله اقداماتی بوده که از سوی معاونت مالی شهرداری تهران و در راستای اجرای این سیاست ها انجام شده است.

    به گزارش شهرنوشت به گفته وی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در سال 98 در راستای اجرا و تحقق  سیاست های برنامه سوم توسعه شهر تهران و برنامه و بودجه سال 98 اقدامات خود را انجام خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار