مدیران خودروعصر اعتبار

مجوز پرداخت هزار میلیارد ریال تنخواه گردان به سیل زدگان صادر شد

عصر ساختمان- رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور تخصیص یک هزار میلیارد ریال در قالب تنخواه گردان به وزارت کشور برای کمک به سیل زدگان صادر کرد.

مجوز پرداخت هزار میلیارد ریال تنخواه گردان به سیل زدگان صادر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «محمدباقر نوبخت» روز گذشته در نامه ای به «اکرمی» معاون نظارت مالی و خزانه داری کشور نوشت که این اعتبار در راستای اجرای قانون بودجه 1398 کل کشور است.
    وی توضیح داد که این اعتبار برای تأمین هزینه‌های ضروری اولیه، جبران خسارات و بازسازی تأسیسات و ابنیه آسیب از سیل اخیر در استان‌های سیل‌زده اختصاص داده شده است.
    براساس مجوز صادر شده 500 میلیارد ریال از این اعتبار برابر ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران و 500 میلیارد ریال نیز برابر ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به وزارت کشور اختصاص می یابد.
    به گزارش ایرنا، بارش شدید باران که از 26 اسفند ماه سال 97 در مازندران شروع شد و تا دوم فروردین ماه امسال ادامه داشت، سبب طغیان رودخانه ها در مناطق مرکزی و شرقی استان شد و به 9 نقطه شهری و بیش از 170 روستا در بخش های مختلف خسارت زد.
    در روزهای آغازین سال جدید هم بارش بیش از 300 میلیمتر باران در 35 ساعت که با آب ناشی از برف ذوب شده قبلی توامان شد، باعث سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان و طغیان رودخانه ها شد بطوریکه ابتدا شهر گنبد را به زیر آب برد و سپس روانه شهرها و روستاهای شمالی و غربی استان شد.
    پنجم فروردین 98 نیز جاری شدن سیلاب در دروازه قرآن شیراز و برخورد خودروها با یکدیگر در محور ورودی شمال این کلانشهر ده ها کشته و مصدوم برجای گذاشت.
    از سوی دیگر بارندگی های شدید در مناطق بالادست حوضه های کارون، دز و کرخه در 2 هفته اخیر سبب آبگرفتگی روستاهای و شهرهای حاشیه این رودخانه ها در شهرستان های دشت آزادگان، شوش، حمیدیه، شوشتر، اهواز و کارون شده است.
    همزمان با آغاز موج دوم بارش‌های فروردین، بسیاری از شهرهای و روستاهای استان لرستان نیز درگیر سیلاب‌ شدند. شهرهایی مانند پلدختر،‌ دورود، خرم‌آباد،‌ الیگودرز و ... در محاصره سیل قرار گرفتند تا جایی که امکان امدادرسانی هوایی به شهر پلدختر و برخی از روستاها وجود نداشت.
    «علی اصغر پیوندی» رئیس جمعیت هلال احمر بامداد نوزدهم فروردین ماه اعلام کرد که برآوردهای اولیه نشان می دهد که خسارت ناشی از سیل در استان های لرستان، ایلام، خوزستان، گلستان و مازندران بالغ بر 60 هزار میلیارد ریال است.
    البته «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز (بیستم فروردین ماه) اعلام کرد که از همه دستگاه های ذیربط خواسته ایم برآورد های لازم را درباره خسارت ناشی از سیل گزارش دهند، اما با توجه به اینکه همچنان در جریان وقوع اتفاق هستیم هنوز رقم قطعی مشخص نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار