مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خبرداد

بیمه ۳۵۰ هزار مسکن روستایی در سراسر کشور

عصر ساختمان- رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: در سراسر کشور ۳۵۰ هزار مسکن روستایی بیمه شدند.

بیمه ۳۵۰ هزار مسکن روستایی در سراسر کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) صبح امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران به حوادث سیلاب اشاره کرد و گفت:  ما در ستاد اجرایی مرحله کمک رسانی به این حادثه  را داشته‌ایم.

    وی با بیان اینکه  قبل از وقوع سیل  پیش بینی‌هایی برای این حادثه انجام شده بود  و قرارگاه جهادی خدمت رسانی ایجاد کرده بودیم، گفت: اقلام فوری را از قبل آماده کرده بودیم و از ساعات اولیه  حادثه در استان های مختلف حضور فوری وفعال داشته ایم.

    مخبر گفت: بیمه مسکن‌های روستایی قبل از وقوع سیل در دستور کار ما قرار داشت در کشور 350 هزار مسکن روستایی را بیمه کرده ایم که 140 هزار  مسکن در استان خوزستان و 90 هزار مسکن در استان لرستان است.

    وی با بیان اینکه افراد بیمه شده می‌توانند میزان خسارت واردشده را از بیمه دریافت کنند، گفت: عوامل مادر استان لرستان دنبال مستندسازی و پراخت این خسارت هستند.

    رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) گفت: بعد از حادثه 8 قرارگاه در 8 استان درگیر سیل ایجاد کرده‌ایم که از 28 اسفند با همکاری نیروهای جهادی مشغول خدمت هستند.

    وی با بیان اینکه 8 درمانگاه سیار راه اندازی شده است که 250 پزشک به این مناطق اعزام شده است، ادامه داد: روزانه 70 هزار غذای گرم در 8 استان درگیر سیل توزیع می‌شود.

    مخبر ادامه داد: 400 هزار بطری آب،12 تن گوشت، 14 هزار بسته جیره خشک‌مواد غذایی، 24 هزار تخته پتو، 32 هزار متر مربع موکت را به مناطق سیل زده ارسال کرده ایم.

    وی با بیان اینکه انواع اقلام امدادی شامل پلاستیک، بیل، چکمه، بادگیر را ارسال کردیم، ادامه داد: 400 هزار  انواع کنسرو، 37 تن برنج، 6 تن روغن، 6 هزار بسته پوشک نوزاد، 7 هزار و 300بسته لوازم بهداشتی زنانه، 1600 تخته چادر اسکان، مقادیر قابل توجه قند و شکر را ارسال کرده ایم و همچنین 200 دستگاه خودروی سبک و سنگین را درگیر کرده ایم.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: بعد از حادثه 20 بسته هزار لوازم خانگی شامل یخچال، گاز، قالی، موکت، ظرف و پتو را تهیه می کرده ایم که اولین محموله شنبه الی یک شنبه به استان گلستان ارسال خواهیم کرد.

    وی با بیان اینکه 8 هزار دام سبک را تهیه می کنیم تا بخشی از خسارات وارد شده سیل زدگان را جبران کنیم، ادامه داد: 25 الی 30 هزار  بسته لوازم التحریر تهیه شده است که به فوریت بعد از پایان بحران به دانش آموزان آسیب دیده اهدا می شود.

    مخبر با بیان اینکه اشتغال موضوع مهم این مناطق است، افزود: 9 هزار شغل فوری را ظرف یک سال راه اندازی می کنیم.

    وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی بدون دریافت هزینه یک هواپیما 747 را تدارک دیده است که ما بتوانیم امروز سنگین‌ترین محموله هوایی را به اهواز ارسال کنیم.

    مخبر ادامه داد: امروز نزدیک 100 تن اقلام ارسال می شود که شامل 2هزار تخته چادر اسکان،40 هزار تخته پتو، 50هزار متر مربع موکت و 100 هزار قوطی کنسرو است همچنین 100 هزار بطری آب از طریق استان خوزستان برای مناطق سیل زده در نظر گرفته شده است.

    وی با بیان اینکه 3 تن لوازم بهداشتی و 2 تن دارو امروز برای خوزستان اعزام می شود، ادامه داد:مسئولیتی برای توزیع این اقلام نداریم و مسئولیت توزیع آن بر عهده مسئولان محلی و استانداری است.

    مخبر گفت: تنها جمع آوری این هزینه ها بر عهده ستاد اجرایی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار