مدیران خودروعصر اعتبار

مرمت ۶۹ بنای تاریخی ماسوله

عصر ساختمان:مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: در دو سال گذشته ۶۹ بنای تاریخی ماسوله با مشارکت میراث‌فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال مرمت شدند.

مرمت ۶۹ بنای تاریخی ماسوله
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، رضا علیزاده با اشاره به اهمیت مرمت بناهای تاریخی در حفظ هویت فردی و اجتماعی گیلانیان اظهار کرد: یکی از اهدافی که دولت تدبیر و امید با جدیت آن را دنبال می‌کند، صیانت، حفاظت و مرمت بناهای تاریخی است که این مهم با تلاش خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و یاری بخش خصوصی تاکنون به بهترین شکل محقق شده است.

    وی، کاروانسرای حاجی فیض را از جمله تجارتخانه‌های شهرک تاریخی ماسوله خواند که در سه طبقه جلوه‌هایی از تحولات معماری دوره پهلوی اول در ماسوله را نمایش می‌دهد و بخشی از هویت این خطه سرسبز است.

    علیزاده با اشاره به این‌که بنای مذکور در نوروز 1392 دچار طعمه حریق شده، خاطرنشان کرد: متأسفانه شدت آتش‌سوزی کاروانسرای حاجی فیض را با آسیب جدی مواجه کرد، اما با اهتمام جدی پایگاه میراث‌فرهنگی ماسوله و نیز مشارکت مطلوب «پرویز خارابی» مالک بنا، از محل اعتبارات خانه‌های مشارکتی این مجموعه با پیشرفت بسیار خوب مراحل پایانی مرمت خود را طی می‌کند.

    این مسئول خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر باتوجه به اهمیت موضوع، اهتمام بسیار خوبی در زمینه تثبیت وضعیت اعتباری خانه‌های مشارکتی و طرح حفاظت و مرمت بافت تاریخی ماسوله به انجام رسیده است، چنانکه در سال 1393 با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال 30 خانه تاریخی، 2 مسجد تاریخی، 5 واحد تجاری و 2 مکان فرهنگی و موزه‌ای و در سال 1394 با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500 هزار ریال 21 خانه تاریخی، 8 واحد تجاری و نیز همه اقدامات مرمتی مسجد قنبرآباد در ماسوله به انجام رسیده است.

    این مقام مسئول نگهداری و حراست از ابنیه و محوطه‌های تاریخی را وظیفه همگانی دانست و خاطرنشان کرد: این میراث ارزشمند باید بعنوان سندی از فرهنگ، تمدن و حیات اجتماعی گیلانیان به نسل‌های آینده انتقال یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار