مدیران خودروعصر اعتبار

حناچی:

سیل به آستانه تهران رسیده بود

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: در بارندگی‌های ۱۲ فروردین، سیل به آستانه تهران هم رسیده بود که با تلاش همکاران ما به خوبی این بحران مدیریت شد.

سیل به آستانه تهران رسیده بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، شهردار تهران در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران در جریان بررسی دو فوریت لایحه مجوز به شهرداری تهران جهت کمک به سیل زدگان استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان با بیان اینکه در آغاز سال جدید بارندگی‌ها منجر به خسارات زیادی در کشور شد، گفت: شهرداری تهران در آغاز سال جاری سه مأموریت عمده داشت. آمادگی برای سیل احتمالی در تهران که با آماده باش در مناطق و لایروبی انهار همراه بود، نشاط اجتماعی در آغاز سال نو و کمک به استان‌های نیازمند که شهرداری تهران اولین شهری بود که کمک‌های خود را به استان گلستان اعزام کرد و مورد تشکر و تقدیر وزیر کشور و مدیران بحران کشور قرار گرفت.

    وی افزود: وظیفه تخلیه آب در آق قلا به عهده نیروهای شهرداری بود همچنین تجهیزات و ماشین آلاتی به خرم آباد اعزام کردیم. براساس تصمیم دولت استان معین سوسنگرد برعهده شهر تهران گذاشته شد و ما تلاش کردیم عمده کمک‌ها مردمی باشد و تجهیزات و امکانات مادی و معنوی را به این مناطق اعزام کنیم.

    حناچی با اشاره به اینکه تلاش کردیم با توجه به شرایط بودجه کمتر از کمک‌های نقدی استفاده کنیم و بیشتر بر روی کمک‌های فنی و مردمی تأکید داشتیم، اظهار داشت: در برخی مناطق ناگزیریم از وجه نیز استفاده کرده به طور مثال در آق قلا نیاز به شستشوی هزار خانه است که نیاز به استفاده از نیروهای انسانی و تجهیزات است. شورا باید اجازه قانونی این استفاده را به ما بدهد.

    شهردار تهران در ادامه با اشاره به بارندگی‌های 12 فروردین در پایتخت گفت: سیل تا آستانه تهران نیز آمد و شرایط اضطراری ایجاد شد و رودخانه وردآباد در تقاطع جاده قدیم کرج، آب تا عرشه پل بالا آمد که ما در جریان این اتفاق به 500 هزار نفر پیام زده و آماده باش بودیم و تلاش‌های به موقع از این اتفاق جلوگیری کرد که در نهایت این لایحه با 19 موافق و بدون مخالف به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار