مدیران خودروعصر اعتبار

احتمال جابه‌جایی ۱۴۰۰ خانه در معرض رانش مازندران

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از جابه‌جایی ۱۴۰۰ واحد مسکونی معرض رانش در این استان در صورت قطعی شدن خطر برای آنها، خبر داد.

احتمال جابه‌جایی ۱۴۰۰ خانه در معرض رانش مازندران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد خانی نوذری در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: در ابتدا بنیاد مسکن متولی ساخت مسکن محرومان و توسعه آبادانی در روستاها شد اما در دوره 40 ساله انقلاب اسلامی، تکالیف دیگری نیز به آن واگذار شد.

    وی تصریح کرد: بازسازی مکان‌های آسیب دیده از بلایا و حوادث، تهیه و اجرای طرح‌های هادی، صدور مالکیت بناها و ساماندهی روستاها از جمله اقدامات بنیاد مسکن به حساب می‌آید.

    مدیرکل بنیاد مسکن مازندران خاطرنشان کرد: از 3200 روستای مازندران، 2 هزار و 700 روستا جمعیت بالای 20 خانوار دارد و برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار، در برنامه پنجم طرح هادی تهیه شده است.

    نوذری با اشاره به اینکه طرح‌های خوبی با افق 10 ساله در مازندران در حال اجرایی شدن است و یک بازنگری 10 ساله نیز برای طرح‌ها در نظر گرفته شد، گفت: سال گذشته در 100 روستا بازنگری طرح هادی انجام شده است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر در 1500 روستای مازندران طرح هادی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح هادی در 650 روستا در سال گذشته، 97 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

    مدیرکل بنیاد مسکن مازندران افزود: به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی تخصیص مناسبی از این اعتبار صورت نگرفت و با رایزنی بنیاد مسکن با دهیاری‌ها قرار شد این امر مشارکتی انجام شود به صورتی که اکنون با مشارکت مردمی، 80 درصد طرح‌های هادی سال 97 اجرایی شده است.

    نوذری با بیان اینکه بنیاد مسکن در حوزه بوم‌گردی نیز به صورت جدی ورود پیدا کرده است، اظهار کرد: در فاز نخست، 126 روستا برای این امر در نظر گرفته شد که با نشست فرمانداران و مشورت با آنان این تعداد به 244 روستا ارتقا یافت و طرح برنامه‌ریزی و پیشرفت روستا با هدف بوم گردی در جهت ارتقای اقتصاد محلی تهیه شد.

    وی با اشاره به اینکه مطالعات توسعه پایدار و سند اشتغال 3 هزار و 200 روستا در حال انجام است، یادآور شد: اشتغال به واسطه بوم گردی نیز در این مطالعات گنجانده شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با بیان اینکه تسهیلات مقاوم‌سازی از 25 به 40 میلیون تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: واحدهایی که در بستر و حریم رودخانه هستند و خطر برای آنها قطعی شده است، باید به مکان دیگری منتقل شوند همچنین پیش‌بینی شده است حدود 1400 واحد در مازندران در معرض رانش باشند که در صورت تشخیص پرخطر بودن، جا به جا خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار