مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان عشایری اعلام کرد:

اختصاص اعتبار برای تکمیل سد میان دشت اسفراین تا سه ماه آینده

عصر ساختمان- رئیس سازمان عشایری گفت: تلاش خواهیم کرد تا با تخصیص اعتبار مناسب طی سه ماه آینده بدنه و ساختار سد میان دشت شهرستان اسفراین به پایان برسد.

اختصاص اعتبار برای تکمیل سد میان دشت اسفراین تا سه ماه آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، کرمعلی قندالی اظهار کرد: منطقه میان دشت اسفراین منطقه‌ای استراتژیک برای ذخیره‌ی روان آب‌هایی است که در آخر حوزه به عنوان خروجی از این منطقه خارج می‌شود.

    وی افزود: این آب‌های خروجی در مواقعی موجب وارد آمدن خسارات به مناطق پایین دست می‌شود به همین دلیل این منطقه به پروژه سد جهت ذخیره آب نیاز جدی دارد.

    وی در خصوص روند تکمیل این پروژه بیان کرد: مطالعات بند خاکی میان دشت اسفراین از سال 84 در فازهای مختلف آغاز و در سال 90 تکمیل شد و جهت تکمیل پروژه در این سال اعتبارتی از ردیف ملی تخصیص پیدا کرد و پروژه وارد بحث اجرایی شد.

    قندالی ادامه داد: در طول هشت سال گذشته از آغاز پروژه تاکنون این سد 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش خواهیم کرد تا با تخصیص اعتبار مناسب طی سه ماه آینده بدنه و ساختار سد میان دشت شهرستان اسفراین به پایان برسد.

    رئیس سازمان امور عشایری گفت: در فاز بعدی پروژه خط انتقال آب و 400 هکتار از اراضی به صورت تلفیقی زراعت و باغ برای بهره بری 120 خانوار عشایر در دستور کار قرار می‌گیرد.

    وی با اشاره به طرح استقرار عشایر بیان کرد: قرار بر این است عشایر در یک سایت اسکان هدایتی با زیر ساخت‌های مناسب بهداشتی، فرهنگی و آموزشی مستقر شده تا هم زمان بتوانند از زیر ساخت‌ها استفاده کرده و از مواهب این منطقه بهره ببرند.

    قندالی با بیان اینکه استقرار عشایر کاملاً داوطلبانه است تاکید کرد: عشایر کاملاً داوطلبانه در این سایت‌ها که در مناطق عرفی آنها ایجاد شده است مستقر می‌شوند و برای استقرار هیچ اجباری صورت نمی‌گیرد و الزامی وجود ندارد.

    وی با تاکید بر اینکه نباید استقرار عشایر به تولیدات آنها صدمه‌ای وارد کند، گفت: باید ظرفیت‌هایی ایجاد شود تا ضمن استقرار عشایر شاهد پایداری و پیشرفت تولیدات آنها باشیم سد میان دشت یکی از آن ظرفیت هاست.

    رئیس سازمان امور عشایر کشور افزود: پروژه سد میان دشت و استقرار عشایر اسفراین باید پیشرفت هم زمان داشته باشند زیرا باهم ارتباط تنگاتنگی دارند همچنین اتمام سد قطعاً در انگیزه عشایر برای استقرار تأثیر به سزایی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار