مدیران خودروعصر اعتبار

معاون کمیته امداد:

ساخت خانه برای سیل‌زدگان در گرو ارائه زمین و صدور مجوز از سوی دولت است

عصر ساختمان- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بسیاری از منازلی که در لرستان تخریب شده‌اند، در حریم رودخانه هستند و در آن مناطق، دیگر نمی‌توان خانه ساخت، از همین رو دولت یا باید زمین دهد یا مجوز ساخت در مکان دیگری را صادر کند.

ساخت خانه برای سیل‌زدگان در گرو ارائه زمین و صدور مجوز از سوی دولت است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، علیرضا عسگریان (معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اقدامات کمیته امداد در مناطق سیل‌زده و کمک‌های مردمی گفت: کمک‌های جمع‌آوری شده از 116 میلیارد تومان گذشته است که کمک نقدی از این رقم، بیش از 39 میلیارد تومان است. این میزان پول جمع‌آوری شده اتفاقی خاص محسوب می‌شود، بطوریکه کمک‌های نقدی دو برابر از کل کمک‌های نقدی به زلزله کرمانشاه بیشتر است، در حالی که از حادثه سیل 29  روز گذشته است.

    وی در ادامه اظهار کرد: کلنگ‌زنی‌ برای ساخت مسکن‌ در استان‌های خراسان شمالی (بیش از حدود 50 مسکن)، مازندران (15 مسکن) و آق‌قلا (10 مسکن) را آغاز کردیم. نکته اصلی در این زمینه، خشک شدن زمین‌ها و دریافت مجوز است که بعد از این مراحل، قطعا ساخت را در همان زمان آغاز می‌کنیم. اعتقاد من این است تا چند روز آینده، کمیته امداد امام خمینی، سازندگی را در نقاط بسیاری از کشور آغاز خواهد کرد.

    معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تعهد کمیته امداد در زمینه 20 هزار مسکن برای ساخت و ساز و تعمیر است که البته 10 هزار آن ساخت و بقیه آن تعمیر است و در مجموع 7 هزار مسکن روستایی و 3 هزار مسکن شهری است که به کمک خدا تا انتهای سال به پایان می‌رسد، چرا که وعده رئیس کمیته امداد است. باتوجه به تجارب کسب شده در زلزله کرمانشاه و اطمینان به مدیران میدانی، تا پایان سال به طور قطعی این وعده تحقق می‌یابد.

    عسگریان با اشاره به اینکه عاملی که کار ما را به تعویق می‌اندازد، موضوع حریم رودخانه‌ها است، گفت: منازلی که در لرستان تخریب شده‌اند، بسیاری از آنان در حریم رودخانه هستند و در آن مناطق، دیگر نمی‌توان خانه ساخت. دولت یا باید زمین دهد یا مجوز ساخت در مکان دیگر را بدهد. ما زمانی که مجوزهای لازم را دریافت کنیم، شروع به ساخت خانه‌ها خواهیم کرد.

    وی ادامه داد: قطعا دولت کمک می‌کند، زیرا بسیار از افراد مددجو در خرید ناتوان هستند. بسیاری از افرادی که مددجو نبودند، مددجو شده‌اند. تفاوت زلزله با سیل این است که آسیب‌دیدگان در سیل زمین‌ها، دام و اجناس خود را نیز از دست می‌دهند. نکته دیگری که اهمیت دارد، این است که کمک‌های کمیته مختص به مددجویان کمیته نیست و به همه کمک می‌کنیم.

    عسگریان اظهار کرد: برخی از خسارات هنوز مشخص نیست. در خوزستان باغات و زمین‌های کشاورزی گسترده هستند و خسارت وارده به آنها باید در آینده برآورد شود، اما خسارات آنی، مستقیم و پرحجم در استان لرستان بوده است.

    معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی بیان کرد: در روزهای اول سیل، بیش از 20 میلیارد تومان تن‌خواه در اختیار همکاران قرار گرفت تا این مبلغ را به اختیار وسیله و تجهیزات خریداری کنند و به مردم و مددجویان اعطا کنند.

    او با بیان اینکه ساخت و سازهای کمیته امداد منوط به مددجویان کمیته نیست و شامل همه افرادی است که در حادثه سیل آسیب دیده‌اند، گفت: همچنین به بیش از 500 هزار خانوار که در سال 97 به دلیل شرایط سخت اقتصادی وضع مناسبی نداشتند، در حالی که مددجو کمیته نبودند، کمک شده‌است. امسال نیز 30 تا 40 هزار نفر را باید پوشش دهیم که یکی از خدمات خوب برای آنها قطعا ساخت مسکن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار