مدیران خودروعصر اعتبار

جلسه هم اندیشی تشکل های غیردولتی صنعت ساختمان

عصر ساختمان- نشست اعضای هیات مدیره تشکل های غیردولتی صنعت ساختمان با حضور استاندار، مدیر شعب بانک مسکن استان، دبیر انجمن صنفی انبوه سازان و دبیر انجمن صنفی پیمانکاران ساختمان به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار شد.

جلسه هم اندیشی تشکل های غیردولتی صنعت ساختمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در این نشست هم اندیشی، رکود صنعت ساختمان را فرصتی برای بهبود کیفیت آن و راهکار برون رفت از رکود را توجه به اشتغال زایی و ارزش افزوده آن در بخش مسکن دانست و گفت: رونق تولید در بخش مسکن و توجه به صنعت ساختمان و گسترش خدمات مهندسی، ارزش افزوده گسترده ای را از طریق استفاده از ظرفیت‌های خدمات پیمانکاری و طراحی و انبوه سازی ایجاد خوهد نمود.
    استاندار یزد در این نشست به تقویت بعد نظارتی سازمان نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و افزود: توجه افزون‌تر به کیفی سازی و آمادگی مقابله با انواع حوادث طبیعی، با استفاده از فضای روانی ایجاد شده در جامعه پس از سیل اخیر باید مورد توجه قرار گیرد.
    در این نشست مهندس صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به دیدگاه های جدید وزارت راه و شهرسازی برای رونق مسکن اظهار داشت: اخیراً طرح مسکن اجتماعی در قالب ستادهای بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده و ناکارآمد مطرح شده و آیین‌نامه‌های اجرایی آن نیز تدوین و ابلاغ شده که قرار است در استان یزد نیز این طرح در قالب مشارکتی با اجرای پروژه های بازآفرینی شهری پیگیری شود.
    مدیر شعب استان یزد به عنوان یکی از سخنرانان در این همایش، با تاکید بر اهمیت مسکن و ساختمان در کشور و تاثیر قابل ملاحظه آن بر سایر بخش های اقتصادی افزود: اتکای بخش مسکن به سرمایه گذاری بخش خصوصی و تامین عمده مواد و مصالح مصرفی از محل تولیدات داخلی را از مزایای این بخش مهم اقتصادی برشمرد.
    صیدنبی حیدریان در ادامه به معرفی خدمات ویژه این بانک در حوزه رونق بخش مسکن، به ویژه در بافت فرسوده پرداخت. وی با اشاره به عاملیت صندوق پس انداز مسکن یکم گفت: پایین بودن نرخ و طولانی بودن مدت بازپرداخت تسهیلات پرداختی از محل این حساب نقش مهمی در افزایش قدرت خرید اقشار متوسط و کم درآمد جامعه جهت خرید واحدهای مسکونی ایفا می نماید.
    مدیر شعب استان در ادامه اظهار داشت: شرایط استفاده از صندوق پس انداز مسکن یکم جهت متقاضیانی که قبلا از تسهیلات مسکن استفاده نموده اند، در بافت فرسوده فراهم شده است. وی کاهش نرخ تسهیلات از محل اوراق تسهیلات مسکن در بافت فرسوده به 16% و همچنین افزایش مدت بازپرداخت این تسهیلات در بافت فرسوده از 12 سال به 15 سال را از دیگر سیاست های تشویقی این بانک در راستای بازآفرینی بافت فرسوده معرفی نمود.
    مدیریت شعب استان یزد در ادامه افزود: افزایش سقف تسهیلات ساخت برای انبوه سازان و مجتمع سازان که از فناوری های نوین استفاده می نمایند و کاهش 1% نرخ سود برای این گروه از سازندگان و رعایت الزامات و استانداردهای لازم در ساخت و ساز از جمله تصمیماتی است که منجر به تولید مسکن با کیفیت می شود.
    صیدنبی حیدریان در پایان اظهار داشت: بانک مسکن با داشتن کارکنان باتجربه و دارای دانش کافی در زمینه مسکن و ساختمان آماده همکاری با انبوه سازان و سازندگان حرفه ای مسکن و ساختمان و تشکل های غیردولتی صنعت ساختمان در چارچوب سیاست های اعتباری این بانک می باشد.
    در ادامه رییس انجمن صنفی انبوه سازان استان اذعان داشت: عزم استانی و محلی و انسجام و تعامل دستگاه ها و سازمان های ذیربط در بخش مسکن می تواند بهترین و سریع ترین روش برای حل مسائل و مشکلات در این حوزه باشد.
    وی یکی از بهترین راهکارهای تولید مسکن مناسب برای اقشار متوسط جامعه را همکاری انبوه سازان با بانک مسکن و هدایت مشتریان و خریداران به استفاده از تسهیلات بانک مسکن، خصوصا تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم این بانک بیان نمود.
    وی در پایان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های ایجاد شده توسط بانک مسکن موجب ارتقاء کیفیت و کاهش بهای تمام شده مسکن خواهد شد.
    در ادامه این نشست، دکتر علوی راد کارشناس حوزه اقتصاد و مسکن گفت: توجه به صنعت ساختمان در شرایط تحریم می تواند کشور را در شرایط خاص نجات دهد.
    دکتر علوی راد کاهش پروانه های ساختمانی را یکی از معضلات ساخت و ساز عنوان کرد و افزود: خروج از مسیر قانونی ساخت و ساز موجب کاهش کیفیت ساختمان، عدم امکان استفاده از تسهیلات مسکن و آسیب پذیری ساختمان در مقابل حوادث و بلایای طبیعی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار