مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

بغداد بستری مناسب برای صدور خدمات فنی مهندسی است

عصر ساختمان- 'شهربانو امانی' عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان سفر به عراق گفت: فرصت های بسیار و بستری مناسب برای صدور خدمات فنی و مهندسی به استان و شهر بغداد وجود دارد.

بغداد بستری مناسب برای صدور خدمات فنی مهندسی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران که به اتفاق 'پیروز حناچی' شهردار تهران و هیات همراه و به دعوت 'ذکری علوش' شهردار بغداد به عراق سفر کرد، در پایان سفر بر انجام مذاکرات مثمرثمر و فرصت های پیش رو برای همکاری تهران و بغداد تاکید کرد.
    وی گفت: در ارتباط با مدیریت شهری و انتقال تجربیات مدیریت شهری برای پایتخت کشور عراق، می توان گفت فرصت های بسیار مناسب و مغتنمی برای صدور خدمات فنی مهندسی در شهر بغداد مهیا است.
    وی افزود: پیرو بازدیدهایی که از روز ورود به بغداد انجام شد بخش خصوصی تا حدودی فعال است از جمله یکی از ورزشگاه‌های بسیار مجهز و خوب و کاملاً تکنیکال که توسط بخش خصوصی ایران در بغداد در حال ساخت است و کارفرمای آن وزارت ورزش و جوانان عراق است و خوشبختانه در بازدیدی که به عمل آمد و صحبت‌هایی که با مسئولین و شهروندان شهر بغداد انجام شد از توان مهندسی و تعهد کاری ایرانیان بسیار استقبال کرده و آن را تایید می کنند.
    امانی افزود: در چند حوزه شهرداری تهران توان و تجربه گسترده ای دارد و می‌تواند انتقال تجربه و روند را تسهیل کند همچنین بخش خصوصی مدیریت شهری می‌تواند در بغداد برای کمک و انتقال تجربه و همچنین برای احداث و توسعه شهر کمک کند.
    به گفته وی، از جمله مهمترین موضوعاتی که در محورهای بحث شهردار تهران با مسئولین و کشور عراق و شهر بغداد مطرح شد ساخت مترو بود که با توجه به نیروی فنی و تخصصی خوب و پیمانکار های بخش خصوصی و توانمندیی هایی که در ایران و تهران داریم می توان به ساخت متروی شهری در بغداد کمک کرد.
    عضو شورای اسلامی شهر تهران، محور دوم تفاهمات اولیه انجام شده با مقامات شهر و استان بغداد را مدیریت پسماند ذکر کرد و گفت: پیمانکارانی که در حوزه بخش خصوصی پسماند شهر تهران کار می‌کنند می‌توانند در رابطه با دانش فنی و همچنین آموزش های لازم برای دفع بهداشتی و علمی تخصصی پسماند و کاهش تولید پسماند کمک کنند.
    امانی گفت: در دیدارهای متعدد و سطح ملی و استانی، موضوع گسترش فضای سبز و زیباسازی و بازسازی بناهای تاریخی تمدنی شهر بغداد نیز مورد بحث قرار گرفت چون با توجه به تجربه و نیروی متخصصی که در ایران وجود دارد می توان نسبت به صدور نیروی کار تخصصی و فنی اقدام کرد.
    عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دیدارهای هیات شهرداری و شورای شهر تهران با مقامات شهر و استان بغداد و همچنین وزیر مسکن و عمران عراق، قرار شد طرف های عراقی بازدیدهایی از شهر تهران داشته باشند و همچنین آنها علاقمند بودند که بحث خواهرخواندگی تهران و بغداد مسیر خود را طی کند و سپس اعلام شود.
    امانی افزود: همچنین مقرر شد شهرداری تهران و شهرداری بغداد کمیسیون مشترکی را تشکیل دهند که محورهای بحث را برای تفاهم نامه آماده کنند و در همین ارتباط نیز تیمی از دو طرف معرفی شد که ان شاء الله با یک زمانبندی مناسب کارها را دنبال می کنند و به نتیجه خواهند رساند.
    'پیروز حناچی' شهردار تهران پیشتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بغداد با اشاره به مذاکرات موفق خود با مسوولان شهر و استان بغداد گفت که تفاهمات اولیه صورت گرفته بین بغداد و تهران پس از ماه مبارک رمضان در قالب رایزنی های جدی پیگیری می شود.
    شهردار تهران به دعوت رسمی همتای بغداد خود به اتفاق «شهربانو امانی» عضو شورای اسلامی تهران در راس یک هیات، چهارشنبه شب وارد بغداد پایتخت عراق شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار