مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر تهران:

تلفیق شورای شهر تهران، ری و شمیرانات خلاف اصل ۱۰۰ قانون اساسی است

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران درباره طرح جدایی شهرستان ری و شمیرانات از استان تهران توضیحاتی داد.

تلفیق شورای شهر تهران، ری و شمیرانات خلاف اصل ۱۰۰ قانون اساسی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران درباره جمع آوری امضا جهت جدایی ری و شمیرانات از استان تهران اظهار کرد: بحث هویتی ری و شمیرانات هدف از اجرای این طرح بود و این حق قانونی یک شهر است که طبق قانون برای آن شورای شهر تشکیل شود.

    وی افزود: در سال 92 متوجه شدیم که شورای تهران، ری و شمیرانات را در یک تبصره تلفیق کرده‌اند که مشخص شد این اقدام برخلاف اصل 100 قانون اساسی است.

    عضو شورای شهر تهران با اشاره به دو شهرستان ری و شمیرانات گفت: امروز دو شهرستان اسلامشهر و رباط کریم دارای شهردار و شورای شهر هستند، این در حالی است که دو شهرستان ری و شمیرانات از این دو موضوع بی بهره هستند.

    خلیل آبادی ادامه داد: نکته قابل توجه در شهرستان ری این است که قسمت‌های داخلی ری مثل باقرشهر و کهریزک مدیریت شهری دارند، اما ری که ماهیت و قدمت 8 هزار ساله دارد فاقد شورا است.

    وی با توجه به شرایط خوب مدیریت شهری موجود در اسلامشهر گفت: اگر شما از اسلامشهر و ری بازدید کنید به طور حتم متوجه خواهید شد شرایط اسلامشهر بسیار مناسب است و با مدیرت مطلوب‌تری اداره می‌شود و علت این موضوع هم وجود شهردار مستقل در این شهرستان است و چند ناحیه شهرداری نیز در آنجا مشغول به فعالیت هستند که جداگانه در بحث مدیریت اسلامشهر در حال خدمت رسانی هستند.

    بیشتر بخوانید: شهرستان ری هویتی در شورای تهران ندارد/ لزوم رسیدگی به معضلات دفن اموات در بهشت زهرا

    عضو شورای شهر تهران گفت: در ایران هیچ کجا را پیدا نخواهید کرد که شورا و شهردار نداشته باشد و این اتفاق تنها در ری و شمیرانات افتاده است که داشتن شورا و شهردار جزء حقوق اساسی دریغ شده از مردمان ساکن این دو شهرستان است.

    به گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش خبر امضای طرح جدایی اسلامشهر، ری و شمیرانات از استان تهران که به امضاء 35 نفر از اعضای مجلس شورای اسلامی رسیده بود در صدر اخبار قرار گرفت و این 35 نماینده خواستار اجرای طرح مصوب دولت دهم شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار