مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران:

مرمت و بازسازی بناهای تاریخی سیاست شهرداری تهران است

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: مرمت و بازسازی بناهای تاریخی از سیاست‌های شورای شهر و شهرداری تهران برای حفظ میراث فرهنگی و تاریخی این شهر است.

مرمت و بازسازی بناهای تاریخی سیاست شهرداری تهران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در بازدید از تئاتر نصر، گفت: مرمت و بازسازی بناهای تاریخی از سیاست‌های شورای شهر و شهرداری تهران برای حفظ میراث فرهنگی و تاریخی این شهر است.

    وی با بیان این مطلب افزود: تئاتر نصر بخشی از تاریخ فرهنگ و هنر کشور است و تاکید دکتر حناچی شهردار تهران نیز بر بازسازی و مرمت این بنای تاریخی است.

    ضرغامی ادامه داد: پس از مرمت و بازسازی براساس ایده و نگاه اصلی، تئاتر نصر موزه تئاتر ایران خواهد شد. این موزه در واقع بخشی از تاریخ و پیشینه تئاتر کشور می‌شود و به نظرم این کار مناسبی است و ضرورت هم دارد تا با فعالیت‌هایی که در آینده برای این محل طراحی خواهد شد مردم با تاریخ تئاتر ایران کاملا آشنا شوند.

    وی درباره برنامه زمانبندی بازگشایی تئاتر نصر گفت: به زودی پیمانکار انتخاب خواهد شد و بخش‌های ساخت و ساز و مرمت را انجام می‌دهد، امیدواریم تا پایان سال بخش اعظمی ‌از این کارها انجام شود.

    مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در پاسخ به اینکه برای احیای سایر بناهای تاریخی و فرهنگی آیا برنامه‌ای دارید، افزود: بخشی از سیاست‌های شورای شهر و شهردار تهران ثبت و نگهداشت تاریخ و پیشینه فرهنگی و معماری تهران است. با توجه به پایتخت بودن تهران این شهر به ویژه در منطقه 12بناهای تاریخی زیادی دارد و در واقع از زمانی که تهران پایتخت شد خیلی از اتفاقات در همین منطقه رقم خورده است.

    وی اضافه کرد: براساس این موضوع بناهایی که هم تاریخ و هم معماری شهر را نشان می‌دهد در این منطقه بیشتر از سایر مناطق است و حفظ و مرمت آنها که بخشی از تاریخ تهران است و برنامه شهرداری هم حفظ این میراث است.

    ضرغامی‌ تصریح کرد: این اقدام کم و بیش در تهران آغاز شده و بناهای زیادی هستند که عمدتا بناهای تاریخی و جزء میراث کشور هستند و کسانی که این بناها را به روز کرده و استفاده می‌کنند در بخش خصوصی فعالیت دارند. قاعدتا هرچه مردم بیشتر در این حوزه ورود کنند تعداد بناهای بیشتری را می‌توان حفظ کرد و هم اینکه مردم دغدغه بیشتری دارند و امکان استمرار و ادامه این کار از این راه بیشتر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو