مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور فعالان بخش مسکن:

راهکارها و موانع مهم بازار مسکن مورد بررسی قرار گرفت

عصر ساختمان- در اجرای کمپین بازاریابی فعالان بخش مسکن، اولین هم اندیشی سال جدید با حضور معاون مدیر شعب استان ایلام و فعالان بخش مسکن برگزار شد.

راهکارها و موانع مهم بازار مسکن مورد بررسی قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، در این نشست که با حضور دکتر طولابی، عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام و عضو شورای ترافیک شهر ایلام، مهندس ابوقداره، نایب رییس سازمان نظام مهندسی، دکتر جلال حمره استاد دانشگاه و فعال بخش مسکن درمحل دفتر معاون مدیر شعب استان ایلام برگزار شد، راهکارها و موانع مهم بازار مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

    مهدی جمالوندی معاون مدیر شعب استان در ابتدای این نشست با بیان اینکه ضرورت تغییر در اهداف و برنامه های بانک احساس می شود اظهار داشت : مدیران ارشد بانک طی سالهای اخیر به این نتیجه رسیده بودند که بهترین راهکار توسعه صنعت ساختمان و مبحث اشتغال، استفاده از نظرات مشتریان وفعالان بخش مسکن می باشد .

    وی با اشاره به سهم 35 درصدی مسکن در اقتصاد کشور گفت: بخش مسکن 12 درصد اشتغال، 20الی 30درصد گردش مالی و 33 درصد سبد خانوار هر ایرانی را تشکیل می دهد که سهم بسیار عمده ای می باشد.

    وی تصریح کرد: بانک مسکن به دنبال ایجاد و احیای فعالیت بخش مسکن، جلب حمایت آنان و تخصصی نمودن فعالیت های خود در این بخش می باشد.

    جمالوندی تاکید کرد: این جلسات و نشست ها نقطه آغازی برای نو آوری و حرکت به سمت توسعه دادن به همکاریها در بخش مسکن می باشد که امیدواریم اتفاقات بسیار خوبی رقم بزنیم.

    معاون مدیر شعب استان با بیان اینکه با حرکت جدید بانک مسکن در نظر داریم که بخش مسکن را از حالت خواب و رکود خارج کنیم تاکید نمود: با برنامه ها و مشوق های لازم ، تعیین راهکارهای علمی مبتنی بر واقعیات بازار مسکن و خصوصا استفاده از تخصص فعالان مسکن در بخش مسکن و اقتصاد استان ایجاد خواهیم نمود.

    مهندس ابو قداره ، نایب رییس سازمان نظام مهندسی استان نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه بانک مسکن به خاطر اهمیت دادن به بخش مسکن اظهار داشت: مشارکت بانک مسکن با نظام مهندسی و فعالان بخش مسکن ، می تواند باعث تسهیل در امر ساخت و ساز و بخصوص تخصصی نمودن امور شود.

    وی تصریح کرد: نتایج حاصل از این نشست ها باعث کاهش هزینه ها، کاهش مدت زمان انجام پروژه ، پیش بینی و بررسی مشکلات انجام کار و در نتیجه رضایتمندی مردم خواهد شد.

    وی با تاکید بر اینکه شاهد اثرات مثبت مشارکت بانک مسکن در تغییر چهره شهر بوده بیان داشت: هماهنگ سازی امور در حالت عادی مشکل است، اما وقتی کار توسط افراد متخصص انجام شود، با یک مهندسی هوشمند و استفاده درست از امکانات نتیجه دلخواه حاصل خواهد شد.

    دکتر جلال حمره استاد دانشگاه و از فعالان بخش مسکن نیز در این نشست بر ارتباط صنایع پسین و پیشین صنعت ساختمان در توسعه کشور اشاره و اظهار داشت: 200رشته شغلی بصورت مستقیم و 300 رشته شغلی بصورت غیر مستقیم با بخش مسکن در ارتباط هستند که با تحرک بخشی به این بخش، اقتصاد کشور نیز به سرعت تحت تاثیر قرار گرفته و رونق میگیرد.

    وی توسعه در بخش مسکن و ساختمان را از شاخص های مهم توسعه یافتگی هر کشور دانست.

    در ادامه این نشست دکترسعید طولابی - عضو هیات علمی دانشگاه و شورای ترافیک شهر ایلام نیز با اشاره به ساخت و سازهای حاشیه شهر و مشکلات ناشی از آن بر تقویت سیستم نظارتی از سوی دستگاههای متولی تاکید نمود.

    وی هم اندیشی فعالان بخش مسکن با بانک مسکن، استفاده از تخصص فعالان این بخش، بکار بردن مصالح مناسب و پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها را عوامل مهم در کاهش هزینه های ساخت و ساز دانست.

    عضو شورای ترافیک شهر ایلام ساخت مسکن اجتماعی را در شرایط فعلی مناسب ندانسته و تاکید نمود: ساخت و ساز در شهرکهای ویلایی با توجه به بافت منطقه و در حاشیه شهر، جهت توسعه شهری انجام شود.

    در پایان این نشست طرفین بر ادامه همکاری و برگزاری نشست های تخصصی با حضور سازمانهای مرتبط و فعالان این بخش تاکید نمودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو