مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شهردار:

ساخت و ساز در حریم تهران ۲۰ درصد کاهش یافت

عصر ساختمان- معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: با حضور گشت های حریم بان و بازدیدهای میدانی از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم تهران، آمار تخلفات طی یک ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش یافت.

ساخت و ساز در حریم تهران ۲۰ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عبدالرضا گلپایگانی افزود: همچنین 40 مورد رفع تخلف از ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شده است.
    باید زمینه های رشد و توسعه گردشگری با حفظ کالبد طبیعی و بدون آسیب به حریم فراهم کرد.
    وی ادامه داد: همچنین در قالب چهار هزار و 808 ماموریت گشت زنی و پیشگیری از تخلفات در حریم، رفع خلاف فنس کشی، دیوارکشی غیرمجاز، محوطه سازی، اتاقک و استخر و جلوگیری از ورود مصالح غیر مجاز انجام شد.
    معاون شهردار تهران با بیان اینکه در یک ماه اخیر علاوه بر افزایش گشت زنی از مناطق دارای حریم، رصد مکانی به صورت ویژه مدنظر قرار گرفت یادآور شد: در همین راستا با هماهنگی شهرداران مناطق دارای حریم و پشتیبانی دستگاه قضایی از تسری جریان سوداگری زمین به باغ های واقع در حریم شهر و تفکیک و تخریب باغات جلوگیری شد.
    وی اظهارداشت: راه اندازی کنترل آنلاین سیستمی انتقال مصالح ساختمانی به مناطق دارای حریم نیز در دستور کار قرار گرفته است.
    گلپایگانی خاطرنشان کرد: در راستای حفظ و صیانت از حریم شهر تهران با هماهنگی ارگان های متولی مانند وزارت مسکن، وزارت جهاد کشاورزی، مراجع قضایی و نیروهای مسلح، تمهیدات و سیاست هایی در جهت جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در نظر گرفته شد.
    وی با اشاره به بازدیدهای میدانی با حضور اعضای شورای شهر تهران، معاون فنی عمرانی فرماندار تهران و سایر دستگاه های درگیر یادآور شد: در زمان بارندگی بازدید میدانی به صورت مستمر از رود دره ها و ارتفاعات حریم و همچنین رصدهای کارشناسی و اقدامات ویژه برای جلوگیری از بحران های احتمالی انجام شد.
    معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران بر لزوم تعامل و هم افزایی دستگاه های متولی بویژه استانداری تهران در صیانت از حریم تأکید کرد و خواستار تسریع در اقدامات پیشگیرانه از ساخت و سازهای غیر مجاز در این عرصه ها از سوی همه دستگاه های متولی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار