مدیران خودروعصر اعتبار

دو خط قرمز برای شهرداران مناطق

عصر ساختمان- شهردار تهران در دستورالعمل اجرایی بودجه مصوب سال ۹۸ شهرداری پایتخت دو خط قرمز برای شهرداران مناطق ۲۲گانه شهر تهران تعیین کرد.

دو خط قرمز برای شهرداران مناطق
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، در این دستورالعمل،پیروز حناچی، شهردار تهران خطاب به شهرداران مناطق 22گانه پایتخت از اختصاص اعتبارات تعیین شده برای تامین هزینه‌های ناشی از بروز حوادث پیش‌بینی نشده و غیرمترقبه به امور جاری و پرداخت حقوق پرسنل شهرداری به‌عنوان یکی از این خطوط قرمز یاد کرده است.

    بر اساس ماده 28 دستورالعمل اجرایی بودجه مصوب سال 98 برای شهرداری تهران،تخصیص اعتبار از محل ردیف 617040169 تحت عنوان اعتبارات پیش‌بینی نشده، سرمایه‌ای جهت تامین هزینه‌های پیش‌بینی نشده سرمایه‌ای،اضطراری،خطرآفرین و گودبرداری‌های رها شده در سطح شهر تهران است؛همچنین تخصیص اعتبار از محل ردیف 617050169 تحت عنوان اعتبارات پیش‌بینی نشده هزینه‌ای،جهت تامین هزینه برنامه‌های دارای ماهیت هزینه‌ای که در بودجه مصوب سال 98 اعتباری برای آنها پیش‌بینی نشده یا از شرایط اضطراری برخوردارند،است.تخصیص اعتبار از این محل به منظور پرداخت هزینه‌های پرسنلی ممنوع است. این ماده به منظور انضباط بخشی به موارد هزینه‌ای در شهرداری‌های مناطق تهران در این دستورالعمل از سوی شهردار پایتخت مورد تاکید قرار گرفته است؛به این معنا که براساس این ماده علاوه بر آنکه لازم است شهرداری در مواقع بروز بحران‌های احتمالی شهر بودجه کافی برای مواجهه با بحران در اختیار داشته باشد و با مشکل تامین منابع برای مدیریت بحران روبه‌رو نشود، از این طریق، محل‌‌های هزینه‌ای شهرداری‌های مناطق برای امور مربوط به هزینه‌های پرسنلی شفاف‌سازی شود؛ همچنین به بودجه مربوط به مدیریت بحران برای تامین این هزینه‌ها دست‌اندازی نشود. در این دستورالعمل همچنین ممنوعیت دیگری از بابت جذب و به‌کارگیری نیروی پرسنلی جدید در شهرداری تهران مورد تاکید قرار گرفته است. براساس تبصره 27 این دستورالعمل، جذب و به‌کارگیری هرگونه نیروی انسانی جدید در تمامی واحدهای اجرایی به هر شکل اعم از کارمندی و کارگری و با هر وضعیت استخدامی (ثابت، رسمی، قراردادی، شرکت خدمات اداری شهر یا سایر شرکت‌های پیمانکار تامین نیروی انسانی به‌صورت تمام‌وقت و پاره‌وقت)، تحت هر شرایط ممنوع است؛در موارد ضروری از طریق معاونت توسعه منابع انسانی با اخذ تایید از معاونت و مجوز شهردار تهران در سقف اعتبار مصوب قابل اقدام خواهد بود. این ماده نیز به منظور کاهش مشکل مواجهه شهرداری تهران و شهرداری‌های مناطق درخصوص نیروی انسانی مازاد مورد تاکید قرار گرفته است. حضور تعداد قابل‌توجهی از نیروهای انسانی مازاد در بخش‌های مختلفی از شهرداری‌های مناطق 22گانه تهران طی سال‌های اخیر بارها مورد انتقاد قرار گرفته و به‌عنوان یکی از چالش‌های مدیریت شهری تهران شناخته می‌شود. همچنین اعطای هرگونه وام و خدمات رفاهی به پرسنل از طریق مناطق، واحدها، سازمان‌ها(مستقل و غیرمستقل) و شرکت‌های تحت‌پوشش شهرداری تهران در چارچوب ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی معاونت توسعه منابع انسانی و تایید معاونت مالی و اقتصاد شهری و رعایت مفاد مربوطه در دستورالعمل اجرایی بودجه مصوب سال 98 شهرداری تهران مجاز است. این موضوع نیز به منظور شفاف‌سازی موارد هزینه‌ای در شهرداری‌های مناطق درخصوص نحوه و میزان پرداخت تسهیلات و امکانات رفاهی به کارکنان و پرسنل، مورد تاکید قرار گرفته است تا از این طریق اعطای هرگونه تسهیلات به کارکنان در قالب مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو