مدیران خودروعصر اعتبار

۱۰۰ منزل مسکونی کلات خراسان رضوی در معرض رانش زمین

عصر ساختمان- فرماندار کلات گفت: در پی بارندگی‌های قابل توجه اخیر و شدت بارش‌ها در این شهرستان عصر چهارشنبه چهار منزل مسکونی بر اثر رانش زمین تخریب شدند.

۱۰۰ منزل مسکونی کلات خراسان رضوی در معرض رانش زمین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا ، مهدی ناصری   اظهار کرد: عصر چهارشنبه در روستای چرم کهنه از توابع بخش مرکزی براثر رانش زمین یک منزل مسکونی تخریب گردید و طی ساعات بعد نیز سه منزل دیگر در معرض رانش قرار گرفته و آسیب جدی دیدند. با توجه به هوشیاری عوامل مستقر و مردم خوشبختانه شاهد بروز صدمات جانی نبودیم.

    فرماندار کلات گفت: با توجه به احتمال مخاطرات بعدی دستور تخلیه 15 منزل در پایین دست صادر شد که عملیات شناسایی و امداد رسانی ادامه دارد.

    وی افزود: اکنون گروه امدادی هلال احمر در روستای چرم کهنه مستقر هستند همچنین در روستای ایده‌لیک نیز چندین واحد مسکونی در معرض رانش زمین قرار دارند که ضمن بازدید دستورات لازم صادر شده است.

    فرماندار کلات گفت: اگر بارندگی‌ها ادامه داشته باشد از نظر جنس خاک و زمین و شیب تند در چندین روستا احتمال رانش زمین وجود دارد.

    وی ادامه داد: با توجه به شیب‌های تندی که در منطقه وجود دارد و از سویی وقتی همراه با بارش و سیلاب باشد موجب رانش زمین می‌شود که در این خصوص به دلیل کوهستانی بودن جاده و شیب تند و نبود شانه خاکی در اکثر نقاط به خصوص محور مشهد به کلات و کلاته به درگز با مشکلاتی مواجه هستیم.

    ناصری افزود: با توجه به ریزش کوه در این محورها از رانندگان درخواست داریم در هنگام تردد از این مسیرها بسیار مراقب باشند هرچند از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انتظار داریم در این خصوص تدابیر جدی اتخاذ کنند.

    وی ادامه داد: با توجه به این که در روستای سررود احتمال ریزش سنگ وجود دارد به همین دلیل با کمک بنیاد مسکن در منتهی علیه روستا اقدام به احداث کانال‌هایی چسبیده به دامنه کوه شده تا احتمال مخاطرات کمتر شود همچنین در روستای ایده‌لیک هم همین اقدام باید صورت گیرد.

    فرماندار کلات با اعلام این که در مجموع بیش از یک‌صد منزل مسکونی در نقاط مختلف شهرستان در معرض رانش زمین قرار دارند، گفت: تاکنون به دلیل سیلاب و بارندگی‌های شدید فروردین‌ماه در این شهرستان بالغ بر 330 میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف وارد شده است.

    وی همچنین در خصوص راه‌های روستایی افزود: به رغم این که تمام راه‌های روستایی بازگشایی شدند اما نیازمند بازنگری جدی در این مسیرها هستیم. هرچند برای برخی مسیرها به دلیل ریزش کوه مسیر جایگزین انتخاب شده اما این مسیرها از کنار رودخانه عبور می‌کنند که با بالا آمدن سطح آب امکان انسداد مسیر وجود دارد.

    وی افزود: باید در برخی محورها به صورت جدی وارد شویم و اقدام به احداث ابنیه، پل، تعریض و آسفالت روستایی شود در غیر این صورت راه‌های دسترسی در معرض آسیب جدی هستند.


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار