مدیران خودروعصر اعتبار

هشدار دادستانی به انتشار آگهی بدون مجوز برای پیش فروش ساختمان + عکس

عصر ساختمان- دادستان کل کشور نسبت به تنظیم قرارداد و انتشار آگهی بدون مجوز برای پیش‌فروش ساختمان از سوی مشاوران املاک هشدار داد.

هشدار دادستانی به انتشار آگهی بدون مجوز برای پیش فروش ساختمان + عکس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از  فارس، در نامه‌ای که از سوی حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور به رئیس سازمان صدا و سیما و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده آمده «مطابق گزارش‌های واصله از دادسراهای سراسر کشور، برخی از مشاوران املاک بدون رعایت ضوابط و مقررات قانونی اقدام به تنظیم قرارداد پیش‌فروش و انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان در رسانه‌های جمعی می‌کنند.

    درحالی‌که طبق ماده 24 قانون پیش فروش ساختمان مصوبه سال 89، پیش فروش ساختمان باید با تنظیم سند رسمی قرارداد پیش‌فروش در یکی از دفاتر اسناد رسمی انجام شود و مشاوران املاک فقط مکلف هستند پس از انجام مذاکرات مقدماتی طرفین را به یکی از دفاتر اسناد رسمی دلالت نمایند و نمی‌توانند راسا اقدام به تنظیم قرارداد پیش‌فروش نمایند.

    همچنین بر اساس ماده 21 و 23 قانون پیش‌فروش ساختمان، در مواد 19 و 20 آیین‌نامه اجرایی همین قانون، تبلیغ و انتشار آگهی پیش‌فروش مستلزم اخذ مجوز از وزارت راه و شهرسازی توسط شخص پیش‌فروشنده است.

    بنابراین پیش‌فروشنده ساختمانی که بدون اخذ مجوز، اقدام به درج و انتشار آگهی کند، به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی تا 4 برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شود.

    مطبوعات و رسانه‌هایی هم که بدون اخذ مجوز مزبور از پیش‌فروشنده اقدام به انتشار آگهی کنند مرتکب جرم شده و به مدت حداکثر دو ماه توقیف و جزای نقدی تا یکصد میلیون ریال و در صورت تکرار به حداکثر مجازات محکوم می‌شود.

    لذا در راستای اجرای ماده 21 آیین‌نامه اجرایی قانون پیش‌فروش ساختمان، مقتضی است به نحو شایسته مراتب به تمامی رسانه‌ها، روزنامه‌ها، پایگاه‌های خبری و سایت‌هایی که به هر نحو قبول آگهی می‌کنند تذکر جدی داده شود، در غیر این صورت مطابق مقررات برخورد قانونی لازم انجام خواهد گرفت.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار