مدیران خودروعصر اعتبار

اسکان دائم سیل‎زدگان تا یک سال آینده

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: برای طی یک دوره اسکان موقت هزینه اسکان را به مردم پول نقد می‎دهیم که به هر طریقی که خودشان می‎دانند برای اسکان هزینه کنند.

اسکان دائم سیل‎زدگان تا یک سال آینده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از گسترش‌نیوز ، رئیس بنیاد مسکن کشور در حاشیه شورای مسکن لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث مهمی که در این جلسه شد رعایت حریم رودخانه است و نیاز است که وزارت نیرو هرچه سریع‌تر حریم رودخانه‎ها و نهرها را در شهر و روستا به ما اعلام کند که ما این حریم‌ها را در زمین‎هایی که می‎خواهیم تملک و به سیل‎زدگان واگذار کنیم، رعایت کنیم.

    مهندس تابش ادامه داد: استاندار لرستان دستور داده این قضیه ظرف مدت کوتاهی در روستاهای سیل‎زده انجام شود و روی نقشه‌ها پیاده شود و در شهرهای سیل‎زده هم این کار انجام شود.
    تابش افزود: هم‌چنین بحث زمین معوض به این 300 پلاکی که در پلدختر باید نوسازی شوند بررسی شد و قرار شد به اتفاق مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، شهر پلدختر را بازدید کنیم و آن زمینی که مردم راحت هستند در آنجا اسکان یابند را برای ساخت‌وساز مشخص کنیم.

    رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: برای طی یک دوره اسکان موقت هزینه اسکان را به مردم پول نقد می‎دهیم که به هر طریقی که خودشان می‎دانند برای اسکان هزینه کنند.
    وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مشخص شد که اگر افرادی از مالکین مسکن مهر تمایل داشتند خانه‎هایشان در اختیار سیل‎زدگان قرار دهند، اجاره بها 500 هزار تومانی به آنها بدهیم.

    اسکان دائم سیل‎زدگان تا یک سال آینده انجام می‎شود
    رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: اسکان دائم سیل‎زدگان تا یک سال آینده انجام می‎شود.

    تابش در شورای مسکن لرستان، اظهار کرد: اسکان موقت را که فاصله بین اسکان اضطراری و دائم است، با توافق و دستوری که وزیر کشور داشتند به صورت کمک هزینه 12 میلیون تومانی و شش میلیون تومانی به سیل‎زدگان می‎دهیم.
    وی ادامه داد: این را کمک هزینه به مردم در اسکان اضطراری می‎دانیم تا زمانی‎که اسکان دائم آنها به نتیجه برسد که حداکثر یک سال است و اسم آن را اجاره بها برای کرایه خانه نمی‎گذاریم و فرد سیل‎زده با این پول هر کاری کند با او کاری نداریم.

    تابش گفت: به همه آنانی که خانه‎هایشان تخریب شده است در شهرها 12 میلیون تومان و در روستاها شش میلیون تومان می‎دهیم.
    رئیس بنیاد مسکن کشور ادامه داد: ما این سقف را به همه می‎پردازیم و مسکن و شهرسازی و فرمانداری مسئول این کار است تا پول را به مردم سیل‎زده برساند.

    وی درباره جانمایی جدید مناطق سیل‎زده گفت: باید جایی را معرفی کنیم که مورد قبول سیل‎زدگان باشد چراکه آنان زندگی‌شان را در سیل از دست داده‎اند؛ لذا باید به‎گونه‎ای مکان یابی شود که زمین جدید حتی الامکان معادل زمین قبلی باشد تا مردم رغبت کنند که در آنجا ساکن شوند.
    تسهیلات اسکان اضطرای از فردا به سیل‎زدگان پلدختر پرداخت می‎شود

    استاندار لرستان گفت: تسهیلات اسکان اضطرای از فردا به سیل‌زدگان پلدختر پرداخت می‎شود.
    سیدموسی خادمی در حاشیه شورای مسکن استان اظهار کرد: به نظر می‎رسد در مناطقی که منازل آنجا بر اثر وقوع سیل تخریب شدند دیگر اجازه ساخت مجدد داده نمی‎شود و قرار شد تا شنبه حریم رودخانه‎ها در این مناطق مشخص شود.

    وی ادامه داد: بحث دوره انتقال از اسکان اضطراری به اسکان دائم را به عهده مردم می‎گذاریم و دولت مبلغی به عنوان مساعده کمک می‎کند.
    خادمی افزود: در طول دوره‎ای که خانه فرد سیل‎زده در حال ساخت است، اسکان را خود فرد بر عهده می‎گیرد.

    وی خاطرنشان شد: به افراد سیل‎زده‎ای که تسهیلات اسکان اضطراری داده شود، اجازه اسکان در مناطق سیل زده را نمی‎دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو