مدیران خودروعصر اعتبار

تشکیل ۹۸ هزار پرونده خسارت در مناطق سیل‌زده

اختصاص ۳۵ هزار میلیارد تومان به مناطق سیل‌زده

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۹۸ هزار پرونده در مناطق سیل‌زده در خصوص آسیب‌های ایجاد شده به منازل مسکونی تشکیل شده است.

تشکیل ۹۸ هزار پرونده خسارت در مناطق سیل‌زده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس ،  اسماعیل نجار درباره آخرین اقدامات در مناطق سیل‌زده کشور گفت:‌در حال حاضر سیل در اکثر استان‌های آسیب‌دیده فروکش کرده است و دبی آب کارون در استان خوزستان به 2700 رسیده است. و تقریباً می‌توان گفت که میزان بارندگی‌ها و سیل فروکش کرده است.

    وی گفت: در حال حاضر تالاب شادگان پر شده است و با اقدامات صورت گرفته آب به شهر شادگان نفوذ نکرده است .

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  ادامه داد: دیگر جای نگرانی برای شهرها و روستاها وجود ندارد و بازسازی شهرها و روستاهای تخریب شده آغاز شده است.

    نجار گفت: تا کنون 98 هزار پرونده در خصوص خسارات وارد شده در مناطق مسکونی تشکیل شده است. قرارگاه سازندگی مناطق سیل‌زده با توجه به فرمان مقام معظم رهبری با 5 کمیته تشکیل شده است در روزهای اول کمیته‌های برآورد و تخصیص اعتبار و کمیته بازسازی و نوسازی و همین طور کمیته اجتماعی و بهداشتی شروع به کار کرده‌اند و به طور دائم جلسات آن تشکیل می‌شود.

    وی افزود: اولویت ما پرداخت خسارت‌های وارد شده است و تخصیص اعتبار برای بخش‌های کشاورزی و مسکن در مرحله نخست قرار گرفته و بخش اعظمی از اعتبارات مورد نیاز تأمین و مشخص شده است.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 35 هزار میلیارد تومان در بخش‌های زیرساختی کمک‌های بلاعوض و همین طور تسهیلات اختصاص یافته است و دولت نیز با توجه به پیشرفت کار تأمین اعتبار می‌کند.

    نجار افزود: 3 هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض، 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده و امیدواریم از صندوق توسعه ملی نیز استفاده شود.

    وی افزود: قطعاً‌ تا پایان اردیبهشت ماه بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بارندگی‌هایی داریم و امیدواریم مشکل خاص دیگری نداشته باشیم. هم اکنون با شایعه‌هایی مواجه هستیم که درخواست می‌کنیم به این شایعه‌ها توجه نشود و اطلاعات دقیق را از رسانه‌های معتبر مردم دریافت کنند و از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم برای انتشار اخبار دقت بیشتری داشته باشند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار