مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز:

خیرین بیش از ۱۷۰ مدرسه ساختند

عصر ساختمان- مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی سال گذشته تصور ما کاهش مشارکت خیرین بود، اما تعهد خیرین کاهش پیدا نکرد و تلاش خیرین در عرصه مدرسه سازی قابل تقدیر است.

خیرین بیش از ۱۷۰ مدرسه ساختند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا،  محمدرضا جعفری، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در برنامه پرسشگر که شامگاه گذشته با موضوع خیرین مدرسه ساز روی آنتن رفت، در پاسخ به اینکه مبلغ سالیانه تعهدات خیرین مدرسه ساز چقدر است؟ گفت: در سال‌های اخیر تعهد خیرین حدود یک هزار میلیارد تومان بوده است که در طول سال پیگیری می‌شود تا تحقق یابد که معمولاً سالانه 50 درصد آن تحقق می‌یابد و برخی هم ممکن است مربوط به پروژه‌های بزرگی باشد که دو تا سه سال به طول می‌انجامد.

    وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی امسال و سال گذشته تصور ما کاهش حضور و مشارکت خیرین بود اما بر خلاف تصور ما تعهد خیرین کاهش پیدا نکرد و تلاش خیرین در عرصه مدرسه سازی قابل تقدیر است.

    جعفری با اشاره به تخریب حدود 70 مدرسه در زلزله سال گذشته استان کرمانشاه گفت: خیرین به میدان آمدند و بیش از 170 مدرسه ساختند و تحویل آموزش و پرورش دادند.

    مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه خیرین ما از اقشار مختلف مردم بوده و آنطور نیست که همگی از طبق متمکن باشند، بیان کرد: لذت حضور دانش آموزان در مدرسه‌ای که یک فرد خیر ساخته است با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

    وی ادامه داد: حتی معلمان و دانش آموزان نیز از محل پس‌انداز خود در سطح استان‌ها مدارسی را ساخته‌اند یا به عنوان مثال مرحوم خسروشاهی در منطقه آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی مدارسی ساخته و هیچ کدام را به نام خود نامگذاری نکرده است. یا آقای داورپناه بالای 200 مدرسه و آقای موفقیان که در خارج از کشور ساکن است بالغ بر 40 مدرسه فنی و حرفه‌ای و استثنایی و آقای مردانی آذر مدارس مختلفی را در آذربایجان شرقی و تهران ساخته‌اند.

    وی با بیان اینکه مردم به روش‌ها و اشکال متفاوتی می‌توانند برای ساخت مدارس در مناطق سیل زده کمک کنند گفت: یک مورد اینکه کمک‌های نقدی خود را به حساب جامعه خیرین مدرسه ساز واریز کنند. بر اساس نیات افراد ما کمک‌های واریزی را هزینه می‌کنیم. راه دوم مشارکت در ساخت مدرسه است که دولت تقبل می‌کند 50 درصد آن را بپردازد. بسیاری مدارس نیازمند تعمیر اساسی هستند و اگر فردی به ما مراجعه کند او را به این سمت هدایت می‌کنیم.

    وی ادامه داد: باید از مؤسسه مهر گیتی و بنیاد برکت و … تشکر کنیم. قرار است بنیاد برکت 2000 مدرسه بسازد و باید از این حرکت قدردانی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار