مدیران خودروعصر اعتبار

روزانه در تهران ۲۲ درصد آب هدر می‌رود

عصر ساختمان- مدیرعامل آب و فاضلاب شهر تهران گفت: روزانه در تهران ۲۲ درصد آب هدر می‌رود در حالی که برای کاهش هر یک درصد هدر رفت آب ۳۷۵ میلیارد تومان هزینه نیاز است.

روزانه در تهران ۲۲ درصد آب هدر می‌رود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران در صد و سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: 2 هزار و 68 میلیارد تومان در هشت سال براساس تبصره سه به ما تحویل داده شده است، براساس ماده هفت سال گذشته به ما 59 میلیارد تومان داده شده است.

    بختیاری افزود: تا به حال براساس تبصره سه 2 هزار و 69 میلیارد تومان به ما اختصاص داده شده است.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران افزود: در بحث آب و فاضلاب 875 میلیارد تومان در موضوع آب مصرف شده است و کل مبلغی که بابت فاضلاب گرفته شده هزار و 100 میلیارد تومان بوده که جمع آن همان 2 هزار میلیارد می‌شود.

    وی تصریح کرد: در این هشت سال 3 هزار و 12 میلیارد کل هزینه کرد ما در بخش آب بوده است که از این مبلغ 850 میلیاردش از بحث تبصره 3 درآمدزایی شده است.

    بختیاری افزود: در پروژه‌های بخش آب بر روی سه محور از جمله کاهش هدر رفت آب، بهبود کیفیت آب و کاهش برداشت از منابع زیرزمینی متمرکز شدیم.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران گفت: ما در بارش‌های اخیر با هماهنگی‌های انجام شده کوچکترین مشکلی نداشتیم.

    وی ادامه داد: ما در روز 12 فروردین به مدت 18 ساعت هفتاد درصد ورودی آب شهر تهران را از دست دادیم اما دلیل مخازن ایجاد شده در شهر تهران با مشکل قطعی آب مواجه نشدیم.

    بختیاری گفت: ما 18 ساعت  ورودی آب شهرمان کامل قطع شد و سد امیرکبیر و لتیان را از دست دادیم زیرا کدورت آب افزایش یافته بود و تصفیه خانه ما امکان تصفیه نداشت و  کدورت آب به 30 هزار رسید.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران گفت: نه تنها قطعی آب نداشتیم بلکه کمبود فشار هم نداشتیم.

    وی گفت: ما به واسطه مخازن آبی که طراحی و اجرا شده است می توانیم 15 ساعت آب شهر را تأمین کنیم در حالی که در دنیا این عدد 24 ساعت است.

    بختیاری افزود: برای کاهش هر یک درصد هدر رفت آب در تهران 375 میلیارد تومان هزینه نیاز است و این در حالی است که یک درصد هدر رفت آب در تهران برابر با 10 میلیون متر مکعب آب می شود.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران گفت: در سال 88 هدر رفت آب در تهران به میزان 30 درصد بود که امروز به 22 درصد رسیده است و این در حالی است که نرم جهانی هدر رفت آب بین 14 تا 15 درصد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار