مدیران خودروعصر اعتبار

در آیین گلریزان محقق شد؛

کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی خیرین برای بازسازی مدارس سیل زده

عصر ساختمان- خیرین مدرسه ساز که در سال های گذشته بازسازی و نوسازی بخش قابل توجهی از مدارس و کلاس های درس را به عهده داشته اند، این بار به یاری علم آموزی آینده سازان کشورمان در مناطق سیل زده شتافتند و ۲۰۰ میلیارد تومان برای این کار متقبل شدند.

کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی خیرین برای بازسازی مدارس سیل زده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، آیین گلریزان خیرین مدرسه ساز شامگاه دوشنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش و استانداران گلستان، خوزستان و لرستان که بیشترین آسیب را از سیل اخیر دیده اند، در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.
    در پایان این همایش، مراسم گلریزان انجام شد که خیرین حاضر در جلسه بیش از 200 میلیارد تومان هزینه ساخت و نوسازی مدارس را تقبل کردند.
    100 میلیارد تومان نیز توسط وزارت آموزش و پرورش و تهیه 100 میلیارد تومان نیز برعهده حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران گذاشته شد.

    ** نیمی از کلاس های درس را پارسال خیرین ساختند
    «محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش با استقبال از برنامه خیرین مدرسه ساز برای بازسازی مدارس سیلزده در این مراسم گفت: پارسال بیش از نیمی از کلاس های درس در کشور را خیرین ساختند.
    وی افزود: کمتر از 10 سال قبل دو سوم مدارس کشور غیرایمن بود که این میزان به یک سوم کاهش یافته است.
    وی با تاکید بر اینکه مدرسه مکانی برای برای زندگی کردن فرزندان ماست، اظهار داشت: بخشی از اختلالات و ناهنجاری های بزرگترها به دوران مدارس بر می گردد.
    بطحایی از خود گذشتن را آموزه ای دانست که باید به فرزندان خود بیآموزیم، اظهار داشت: در سیل اخیر نزدیک به یکهزار و 500 مدرسه دچار آسیب شده که 200 مدرسه از این میزان به طور کامل تخریب شده و یکهزار و 300 مدرسه با تعمیر و مرمت می توان بازسازی کرد.
    وی با بیان اینکه پس از سیل کودکان از نظر عاطفی، آسیب پذیر هستند، گفت: برای این فرزندان این واقعه سخت و طاقت فرسا است به همین دلیل به دنبال ترمیم آمال کودکان بودیم و در کوتاه مدت تاثیرگذار بودیم و حتی اتاق های بازی را در کمپ های سیل زدگان راه اندازی کرده ایم.
    وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این وزارتخانه به دنبال تربیت کودکان شاد و سرزنده ای است که بتوانند در برابر سختی ها سربلند باشند، است، افزود: راه اندازی مدارس فقط آموزش دروس شیمی و فیزیک نیست بلکه راه انداختن جریان زندگی و امید در جامعه است.
    وی گفت: برای دانش آموزان پشت کنکوری کلاس های فوق برنامه تشکیل می دهیم که در استان لرستان این کلاس ها تشکیل شده است.
    همچنین در این مراسم حجت الاسلام ابوترابی فرد نیز با بیان اینکه باید حماسه بزرگی در قرارگرفتن کنار مردم شریف ایران در استان های آسیب دیده خلق شود، گفت: اقدام خیرین مدرسه ساز بدون تردید جامعه اهل تقوی کشور را نورانی تر خواهد کرد.
    وی با بیان اینکه حادثه سیل اخیر ابعاد زیبایی از همدلی و همراهمی مردم را به دنبال داشت، افزود: اگر در اداره کشور دنبال مدیریت مبتنی بر دانش باشیم، به سرعت پیشرفت خواهیم کرد.
    حجت الاسلام ابوترابی فرد ، ساخت سدها و کنترل سیلاب اخیر را نشان دهنده مدیریت جمهوری اسلامی دانست.

    **1480 مدرسه در سیل اخیر آسیب دید
    مهرالله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی مدارس مدارس کشور نیز در این مراسم گفت: یکهزار و 480 مدرسه دچار آسیب شده و برای بازسازی به 440 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
    همچنین در این مراسم غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با بیان اینکه 114 مدرسه در این استان دچار آب گرفتگی شده است، افزود: 80 مدرسه تخریب شده و 730 هزار دانش آموز بدون کلاس درس شده اند و 52 هزار دانش آموز جابجا شده اند.
    غراوی سرپرست استانداری گلستان نیز اظهارداشت: 324 مدرسه در این استان تحت تاثیر سیل قرار گفته که 24 مدرسه به طور کامل تخریب و مابقی با بازسازی قابل استفاده است.
    سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز تصریح کرد: 41 روستا در این استان باید جابجا، 19 روستا بطور کامل محو و یک هزارو 200 روستا و 18 شهر در استان لرستان از سیل آسیب دیده اند. 115 مدرسه بطور کامل تخریب و 333 مدرسه نیاز به بازسازی دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار