مدیران خودروعصر اعتبار

عملکرد دبیرخانه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده تشریح شد

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اقدامات دو هفته ای دبیرخانه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده را تشریح کرد.

عملکرد دبیرخانه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده تشریح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، اسماعیل نجار روز سه شنبه در این باره گفت: همزمان با دستور رئیس جمهوری 5 کمیته اصلی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در وزارت کشور کار خود را آغاز کردند.
    وی افزود: با توجه به ضرورت بازسازی هرچه سریع‌تر مناطق آسیب دیده و تحت تاثیر سیلاب در کشور بلافاصله دبیرخانه قرارگاه در محل سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شد.
    معاون وزیر کشور تصریح کرد: پیگیری امور مربوط به کمیته های 5 گانه، ایجاد تعامل و هماهنگی فیمابین دستگاه های متولی به منظور بازسازی و احیای مجدد مناطق متاثر از سیل و بازگشت زندگی به روال عادی در مناطق خسارت دیده از سیل و بازسازی و تعمیر سریع و ایمن واحدهای آسیب‌دیده با استفاده از همه ظرفیت‌های ملی و استانی از جمله اهداف تاسیس این قرارگاه است.
    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاسیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده در کشور را اقدامی بی سابقه خواند و اظهار داشت: در راستای نیل به اهداف تشکیل قرارگاه و سرعت بخشی به امر بازسازی و کمک به هموطنان آسیب دیده، اقدامات با جدیت و به صورت شبانه روزی در حال انجام می باشد.
    رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور با اشاره به برگزاری دومین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده به ریاست وزیر کشور تاکید کرد: بررسی روند تحقق مصوبات و همچنین پیگیری مستمر از دستگاه های مسئول موجب شد تا کنون هیچ مصوبه ای بدون اقدام اجرایی نماند تا کار عادی سازی شرایط در مناطق تحت تاثیر به سرعت ادامه یابد.
    وی افزود: با توجه به حجم و گستردگی کار احتمال خطا و یا توزیع نامتوازن در نقاط حادثه دیده وجود دارد، بنابراین بایستی با نظارت مستمر نسبت به توزیع اقلام و کالاها اقدام شود که در همین راستا تهران، اصفهان، البرز، فارس، کرمان، خراسان رضوی، قم، یزد، سمنان و همدان به عنوان استان های منتخب در روند بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده تعیین شده اند.
    نجار ضمن اشاره به اینکه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده متولی اصلی رسیدگی به این مناطق است گفت: دستگاهها و سازمان های مختلف حاضر در مناطق سیل زده نظام نامه های خاص خود را برای توزیع اقلام و پرداخت تسهیلات به مردم آسیب دیده دارند اما برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده و عدم توزیع نامتوازن و ناعادلانه این قرارگاه وارد میدان عمل شده است.
    نجار با اشاره به هماهنگی برای گسیل تجهیزات و ماشین آلات عمرانی، امدادی، خدماتی و ارسال مواد غذایی و مایحتاج عمومی مورد نیاز از استانهای معین به مناطق سیل زده گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ظرفیت استان ها اعم از امکانات، منابع ، ماشین آلات و پیمانکاران محلی در جهت ساخت و ساز استفاده می نماید.
    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: به منظور سرعت بخشیدن به اقدامات بازسازی و نوسازی، به موازات قرارگاه مرکزی، قرارگاههای استانی نیز در سطح استانهای متاثراز سیل و نیازمند به بازسازی، به ریاست استاندار و با ترکیب اعضای متناظرتشکیل شده است.
    وی توجه به ویژگی های جغرافیایی، اقلیمی و منطقه ای در بازسازی مناطق آسیب دیده اشاره کرد و گفت: رفع موانع اداری صدور پروانه های ساختمان های آسیب دیده در دستور کار این قرارگاه است و برنامه ریزی برای ساخت 20 هزار واحد مسکونی در فاز اول صورت پذیرفته است.
    رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور در ادامه افزود: با هدف تامین نیازهای معیشتی روستاهای آسیب دیده در سیل مقرر شد تا پایان سال جاری کمیته امداد تمامی ساکنین این روستا ها را تحت پوشش قرار دهد.
    نجار در خصوص اقدامات انجام شده برای کشاورزان آسیب دیده ناشی از سیل عنوان کرد: با توجه به آبگرفتگی بخش اعظم مزارع، باغات و زمینهای کشاورزی مناطق سیل زده، عدم محاسبه و دریافت آب بهاء زمین های کشاورزی و زراعی و همچنین استمهال و یا امهال اقساط مربوط به تسهیلات دریافتی و یا بخشودگی جرائم کشاورزان و باغداران خسارت دیده نیز از طرف دبیرخانه قرارگاه در حال پیگیری می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو