مدیران خودروعصر اعتبار

رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن اعلام کرد

تهیه شناسنامه فنی – ملکی برای املاک بانک مسکن

عصر ساختمان- رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن از تهیه شناسنامه فنی –ملکی برای همه ساختمان های بانک مسکن خبر داد.

تهیه شناسنامه فنی – ملکی برای املاک بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، اسحاق خاکی، رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن اعلام کرد: تهیه شناسنامه فنی –ملکی ساختمان های بانک مسکن به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی از مشخصات فنی و ملکی این ساختمان ها به مدیریت های استان های کشور ابلاغ شده است و بناست این شناسنامه فنی و ملکی برای تمام ساختمان ها تهیه شود.
    وی افزود: در ماه های پایانی سال گذشته در شهرستان قم به صورت پایلوت تهیه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان های این مدیریت انجام شد و مقرر شدبه زودی این موضوع در تمام استان های کشور عملیاتی شود.
    خاکی با بیان اینکه جمع بندی مدیریت های استانی از این اقدامات و در راستای تهیه شناسنامه فنی و ملکی قرار است تا پایان اردیبهشت ماه به اداره کل ساختمان بانک مسکن ارایه شود خاطرنشان کرد: این اقدام فعالیت بسیار مطلوبی در حوزه انتظام بخشی به اطلاعات ساختمان ها و املاک بانک مسکن محسوب می شود و تمام این املاک و ساختمان ها در تمام استان ها از شناسنامه ای حاوی مشخصات فنی و ملکی برخوردار خواهند شد؛این اطلاعات در سامانه ای جامع به ثبت خواهد رسید و در دسترس خواهد بود.
    وی گفت: در واقع شناسنامه فنی و ملکی اطلاعات جامع و کاملی در حوزه مالکیت و حوزه های فنی و مهندسی املاک بانک مسکن در استان ها را در بردارد و این اطلاعات به صورت یکجا در یک دفترچه تحت عنوان شناسنامه فنی-ملکی تجمیع می شود.
    خاکی در خصوص مزایای این اقدام گفت: علاوه بر یکپارچه سازی نظام اطلاعات ساختمانی در بانک مسکن، تهیه شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان های بانک مسکن در همه استان ها و شهرها، در درجه اول منجر به تطبیق اطلاعات دقیق، صحیح، جدید و کامل با اطلاعاتی که از گذشته در خصوص ساختمان ها وجود داشته است، می شود و این اطلاعات جایگزین اطلاعات ناقص قبل می شود؛ در مرحله بعد تمام این اطلاعات در سامانه ای جامع ثبت شده و یک بانک اطلاعاتی کامل ایجاد خواهد شد که تاکنون چنین بانک اطلاعاتی در دسترس مدیران و کارکنان بانک مسکن قرار نداشته است.
    وی افزود: از سوی دیگر این سامانه در تمام تصمیم گیری های مربوط به املاک و ساختمان های بانک مسکن در همه استان ها مفید و قابل استفاده و استناد است و مدیران مربوطه در تمام مباحث از جمله فروش املاک و ساختمان ها، ساخت و ساز، بازسازی و ... می توانند به این بانک اطلاعاتی رجوع کنند و براساس این اطلاعات کامل در مورد اقدامات مورد نیاز و برنامه ریزی شده تصمیم گیری کنند.
    وی همچنین وجود این بانک اطلاعاتی حاوی مشخصات دقیق و کامل فنی و ملکی ساختمان ها و املاک بانک مسکن را برای مدیران و مسوولان ارشد بانک مسکن نیز قابل استفاده و مفید ارزیابی کرد و گفت: مدیران و مسوولان ارشد بانک مسکن نیز می توانند در بازدیدهای خود از استان های مختلف از طریق این بانک اطلاعاتی و رویت دفترچه های فنی و ملکی وضعیت هر استان را به لحاظ مشخصات فنی و ملکی املاک در اختیار و تحت مالکیت بانک مسکن رصد کرده و از آن مطلع شوند.
    خاکی همچنین اعلام کرد: تا نیمه اردیبهشت ماه تلاش داریم ارقام و ضوابط مربوط به بودجه ساختمانی بانک مسکن در سال 98 را نهایی و ابلاغ کنیم؛ وی افزود:در بحث تخصیص بودجه ساختمانی بانک مسکن طی ماه های اخیر جلسات متعددی پیرامون تامین و تخصیص بودجه مورد نیاز مدیریت های شعب بانک مسکن در سراسر کشور برگزار شده است که انتظار داریم تا نیمه اردیبهشت ماه به جمع بندی نهایی در این زمینه برسیم.
    رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن گفت: این بودجه سرفصل های مختلفی در حوزه تعمیرات، بازسازی، خرید ساختمان و ... دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار