مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

تفحص از وزارت نفت و شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در کمیسیون عمران تصویب شد

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از تصویب دو تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت نفت و شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در کمیسیون متبوعش خبر داد.

تفحص از وزارت نفت و شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در کمیسیون عمران تصویب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جلسه امروز پیرو دو محور و درواقع دو تقاضای تحقیق و تفحص بحث و تبادل نظر شد.

    وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: طرح تحقیق و تفحص از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)با حضور مسئولان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اجرای پروژه شهر فرودگاهی از سالیان گذشته آغاز شد اما متأسفانه تاکنون این طرح به اتمام نرسیده است.

    وی گفت: نحوه مدیریت شهر فرودگاهی امام خمینی، واگذاری پارکینگ به بخش خصوصی، خدمات نظافتی و نحوه واگذاری تابلوهای تبلیغاتی بخشی از مسائلی است که در دلایل توجیهی طرح تحقیق و تفحص آمده است.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: بعد از استماع اظهارات متقاضیان طرح تحقیق و تفحص از شهر فرودگاهی امام خمینی و مسئولان مربوطه، طرح تحقیق و تفحص مورد تصویب قرار گرفت و برای تصمیم گیری نهایی به صحن علنی مجلس ارجاع شد.

    همچنین عملکرد وزارت نفت و تحقیق و تفحص از ان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین در خصوص تخصیص و پرداخت منابع غیررایگان بر اساس بودجه سال 97 مباحثی مطرح شد.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر اساس بودجه سال 97، 4 میلیون تن قیر رایگان باید تحویل دستگاه‌های متولی وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرداری‌های زیر 50 هزار نفر و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان نوسازی مدارس تحویل داده می‌شود.

    بدری افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: بر اساس استفساریه‌ای که مجلس داشت، حتماً باید 4 میلیون تن قیر تحویل داده می‌شد. برداشت‌های دولت و وزارت نفت تناژی نبود که مجلس استفساریه داد که باید به صورت تناژ باشد که پس از مصوبه مجلس هیأت دولت مصوبه‌ای داشته که رقم 3 هزار میلیارد را به 6 هزار میلیارد تومان افزایش داده بود و نهایتا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌از هیأت تطبیق مصوبات مجلس هم رد شده بود و وزارت نفت 6 هزار میلیارد تومان را مبنای تحویل قرار داده بود.

    وی خاطرنشان کرد: متأسفانه صد درصد این 6 هزار میلیارد تومان هم قیر رایگان به دست دستگاه‌های متولی نرسدیه و 67 درصد این مقدار تحویل دستگاه‌ها شده است، حال بگذریم که 4 میلیون تن باید داده می‌شد.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وزارت نفت مدعی شده است که ما مصوبه هیأت دولت را اجرا می‌کنیم و موظف به این امر هستیم و اگر مجلس ایرادی گرفت، باید هیأت تطبیق مصوبه هیأت دولت را رد می‌کرد که متأسفانه چنین اتفاقی افتاد و بر این اساس پیگیر محدث شدن 6 هزار میلیارد تومان بودیم.

    بدری افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در کنار ان نحوه توزیع در صف‌های تخصیص همچنین نحوه توزیع بین استان‌ها توسط دستگاه‌های مصرف‌کننده قیر رایگان هم توسط تعدادی از نمایندگان درخواست تحقیق و تفحص شده بود.

    وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نهایتا این درخواست‌کنندگان قانع نشدند و تحقیق و تفحص تصویب شد. بنابراین عملکرد وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های مصرف‌کننده ازجمله وزارت راه، سازمان شهرداری‌ها، بنیاد مسکن و سازمان نوسازی مدارس و وزارت جهاد کشاورزی مورد تحقیق و تفحص قرار می‌گیرد. البته نحوه تخصیص و مصرف قیر رایگان مورد تحقیق و تفحص قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو