مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر مسکن:

رشد قیمت مسکن هر چند سال طبیعی است

عصر ساختمان- معاون وزیر مسکن و شهرسازی می گوید:در حوزه مسکن با افزایش طبیعی قیمت مواجه هستیم که هر چند سال یک بار اتفاق می‌افتد و بعد یک جهش پیدا می‌کند و بعد از آن چند سال بازار مسکن آرامش پیدا می‌کند.

رشد قیمت مسکن هر چند سال طبیعی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مازیار حسینی در بیست و دومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به اینکه 460 هزار واحد باقی مانده مسکن مهر، از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، افزود: با تمهیدات اندیشیده شده در وزارت راه و شهرسازی به تعهدات جامه عمل پوشانده می‌شود، چون بخشی از مردم دفترچه قسط مسکن را دریافت کردند، ولی مسکن خود را تحویل نگرفته بودند، که مسکن آنها تحویل شد.

    وی افزود: در حوزه مسکن با افزایش طبیعی مسکن مواجه هستیم که هر چند سال یک بار اتفاق می‌افتد که خیلی افزایش قطعی دارد و بعد یک جهش پیدا می‌کند و بعد از آن چند سال بازار مسکن آرامش پیدا می‌کند.

    حسینی اظهار کرد: در سال گذشته این جهش قیمت رخ داد بخشی از آن به خاطر رکودی که در سال‌های گذشته وجود داشت، طبیعی بود. اکنون با یک پدیده‌ی جدیدی مواجه شدیم که بخشی از آن جنگ دشمن علیه ما هست که نشان می‌دهد در همه حوزه‌ها که برای مردم دغدغه وجود دارد دشمن مشغول فعالیت است.

    وی خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر برخی سایت‌های اینترنتی و برخی مشاوران املاک یک بازی را شروع کردند که این بازی هیچ واقعیت اقتصادی حقیقی ندارد، بلکه برعکس هم بود.

    معاون وزیر مسکن و شهرسازی تاکید کرد: در هفته‌های گذشته شش هزار واحد در پردیس و پنج هزار واحد در پرند افتتاح شد، ضمن آنکه در سراسر کشور افتتاح‌هایی شروع شد که اینده انجام می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه 460 هزار واحد باقی مانده مسکن مهر، از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، افزود: با تمهیدات اندیشیده شده در وزارت راه و شهرسازی به تعهداتمان جامه عمل پوشانده می‌شود، چون بخشی از مردمی دفترچه قسط مسکن را دریافت کردند، ولی مسکن خود را تحویل نگرفته بودند، که مسکن آنها تحویل شد.

    حسینی در رابطه با بازار اجاره بها گفت: متاسفانه این موضوع تبدیل به یک معضل شده که نهادهای مسوول با این موضوع برخورد خواهند کرد،‌چرا که ما هیچ اتفاقی که موجب جهش قیمت شود، نداشته‌ایم.

    وی افزود: ما مکانیزم‌هایی را برای کنترل قیمت اندیشیدیم که در روزهای آینده اجرایی خواهیم کرد سعی می‌کنیم مکانیزهای ایجابی و سلبی را در کنار هم ببینیم.

    حسینی خاطرنشان کرد: حدود 100 هزار واحد مسکونی آماده قرارداد شده است. این قراردادها، قراردادهای مشارکتی هستند که دولت در ساخت و ساز دخالتی ندارد فقط آورده ما زمین و صدور مجوزهای قانونی است.

    وی تاکید کرد: تولیدات جدیدی که داریم درصدی از آن را به عنوان مسکن استیجاری در اختیار مردمی که نیاز دارند، می‌گذاریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار