مدیران خودروعصر اعتبار

ساماندهی ۴۰ درصد از بافت فرسوده شهر تهران با کمک وزارت راه و شهرسازی

عصر ساختمان- تاکنون با کمک وزارت راه و شهرسازی حدود ۴۰ درصد از اقدامات در راستای ساماندهی آن‌چه بافت فرسوده در تهران شناخته می‌شود، انجام شده است.

ساماندهی ۴۰ درصد از بافت فرسوده شهر تهران با کمک وزارت راه و شهرسازی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم گرامی‌داشت پنجاهمین سال تأسیس سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد: قانون نوسازی در سال 1347 به تصویب رسید. دهه 40و 50دهه‌های طلایی نوسازی محسوب می‌شدند، چرا که سازوکارها و برنامه‌ریزی‌های اساسی و ریشه‌ای این حوزه در این سال‌ها بود که انجام شد.

    شهردار تهران با اشاره به این‌که وقتی صحبت از شهر می‌شود، از بافت شهری نام می‌بریم، گفت: بافت، یعنی آن چیزی که در علم آناتومی شناخته می‌شود، موجودی زنده است متشکل از سلول‌هایی که می‌میرند و سلول‌های دیگر جایگزینشان می‌شوند؛ از همین رو است که واژه بافت را اصطلاح به‌جایی می‌دانم.

    وی گفت: تا پیش از این ما معاونت عمرانی نداشتیم و سازمان نوسازی بود که پروژه‌های عمرانی را نیز انجام می‌داد. همان دوران بود که پروژه نواب انجام شد؛ یکی از عظیم‌ترین پروژه‌ها از این جنس. تا قبل از پروژه نواب، اتصال اتوبان شهید چمران به شبکه‌های جنوب شهر مشکل بود. حالا که تجربه این پروژه را در کشور داریم، اگر بخواهیم به آن نمره دهیم، قطعا به‌خاطر حمل‌ونقل نمره قابل‌قبول می‌گیرد؛ اما اگر به جهت شاخصه‌های دیگر از قبیل خدمات‌شهری یا اجتماعی به آن بنگریم، نمی‌توان با قاطعیت این‌طور گفت.

    شهردار تهران همچنین در حاشیه گرامی‌داشت پنجاهمین سال تأسیس سازمان نوسازی شهر تهران، در جمع خبرنگاران گفت: یک مسابقه بین‌المللی مربوط به مناطق ١٧ و ١٨ برگزار شد که تعداد زیادی از شرکتها در آن به رقابت پرداخته بودند؛ در مراسم امروز از برگزیده‌های این مسابقه تقدیر شد.

    حناچی افزود: طول مسیر این مسابقه حدود ٩ کیلومتر است و مناطق ١٧ و ١٨ را در برمی‌گیرد؛ همان مسیری است که اصطلاحا به آن قطار تهران تبریز می‌گوییم. تلاش می‌کنیم تا این مسیر را تبدیل به یک فضای زنده شهری کنیم و ان‌شاءالله با برگزاری این مسابقه، ایده‌های اولیه اجرایی برای این مسابقه که یکی از بزرگترین محورهای طراحی شهری در دنیا تلقی می‌شود، فراهم خواهد شد. این پروژه بارگذاری سنگین ندارد، اما از جنس بارگذاری سبک در حوزه اجتماعی و اقتصادی است.

    شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: سنجش عملکرد در بافت‌های فرسوده به عوامل زیادی بستگی دارد، اما می‌توان گفت که در تهران تابه‌حال با کمک وزارت راه و شهرسازی حدود 40درصد از اقدامات در راستای ساماندهی آن‌چه بافت فرسوده شناخته می‌شود، انجام شده است. امتیازاتی که برای فعالان این حوزه در نظر گرفته شده، تأثیرگذاری زیادی داشته است؛ به تشویق سازندگان حرفه‌ای و معمولی در بافت‌های فرسوده ادامه می‌دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو