مدیران خودروعصر اعتبار

دو فعال بازار مسکن پاسخ دادند:

آینده قیمت مسکن چه خواهد شد؟

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید که ساخت و ساز در تهران رونق چندانی ندارد؛ این درحالی است که یک کارشناس بازار خودرو از ورود سرمایه‌گذاران جدید در مسکن تهران خبر می‌دهد.

آینده قیمت مسکن چه خواهد شد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تجارت‌نیوز، همزمان با افزایش قیمت 103 درصدی مسکن در تهران گفته می‌شود وضعیت ساخت و ساز نیز در املاک تهران رونق گرفته است. حال تصمیم‌سازان حوزه مسکن معتقدند که رونق ساخت و ساز منجر به حرکت بیش از 75 صنایع دیگر می‌شود.

    در همین حال رئیس اتحادیه املاک تهران درباره این پرسش که آیا همزمان با افزایش 103 درصدی قیمت مسکن در تهران وضعیت ساخت و ساز در تهران رونق گرفته است؟ به تجارت‌نیوز می‌گوید: با آن که دولت تسهیلاتی را برای خرید خانه در نظر گرفته اما همچنان ساخت و ساز در تهران رونق چندانی ندارد. حجم معاملات مسکن هم 51 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

    مصطفی قلی خسروی می‌افزاید: معتقدیم چنانچه افراد تخفیف 40 درصدی را برای مصالح ساختمانی در نظر بگیرند و این موضوع را به واقعیت تبدیل کنند، قطعا رونق ساخت و ساز شکل خواهد گرفت؛ چرا که 175 رشته صنعتی به رونق ساخت و ساز وابسته است.

    او در پاسخ به این پرسش که چشم‌انداز ساخت و ساز مسکن در سال 98 را چطور ارزیابی می‌کنید؟ می‌گوید: چنانچه دولت با ساخت 400 هزار خانه بازار مسکن را کنترل کند و پروژه مسکن امید را هم کلید بزند، به ادامه شرایط فعلی در سال 98 امیدوار هستیم.
    مطالعه بیشتر:
    تاثیرپذیری قیمت مسکن از تورم 60 درصدی مصالح ساختمانی
    قیمت مسکن ارزان نخواهد شد

    از سوی دیگر برخلاف اظهار نظرهای رئیس اتحادیه املاک تهران منصور غیبی، یک کارشناس بازار مسکن از ورود سرمایه‌گذاران جدید در مسکن تهران خبر می‌دهد.

    او درباره رونق ساخت و ساز در تهران این طور می‌گوید: شاخص‌ها نشان می‌دهد که قیمت مسکن در تهران به طور هیجانی بالاست، همین التهاب باعث شده که تهران با رونق ساخت و ساز رو به رو باشد. در این بازه زمانی مردم برای جلوگیری از افت سرمایه‌هایشان ترجیح می‌دهند که در بازار مسکن به ویژه در حوزه ملک و زمین ورود پیدا کنند.

    غیبی اظهار می‌کند: در گذشته برخی افراد به طور پنهانی به سازنده‌ها پیشنهاد ساخت و ساز می‌دادند اما امروز همین سرمایه‌گذاران پنهان به طور آشکار در بازار مسکن تهران ورود پیدا کرده و ملک‌های کلنگی را خرید و فروش می‌کنند. هدف از این نوع استقبال در بازار زمین تهران این است که با ساخت و ساز و تبدیل ملک به آپارتمان‌های نوساز قصد دارند مسکن تولید کنند تا در آینده بتوانند به قیمت بهتری به فروش برسانند.

    این کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا با رونق ساختمان قیمت مسکن ارزان می‌شود یا خیر؟ می‌افزاید: واقعیت در پشت پرده چیز دیگر است. ممکن است که بازار مسکن در مقطعی به آرامش برسد اما با رونق ساخت و ساز قیمت مسکن ارزان‌تر نخواهد شد.

    غیبی در بخش دیگر سخنانش به افزایش قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی اشاره می‌کند و می‌گوید: این روزها ارزش ملک و زمین در شهرک‌های صنعتی نیز افزایش یافته است. به طوری‌که گفته می‌شود قیمت زمین در این شهرک‌ها رشد قابل توجه کرده و این نشان می‌دهد که هیجان ناشی از افزایش قیمت مسکن به زمین‌های صنعتی رسیده است. همین امر باعث شده افراد غیرکاردان هم در این بازار ورود پیدا کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار