مدیران خودروعصر اعتبار

سیل چه بر سر راه‌ها، پل‌ها و ابنیه آورد؟

عصر ساختمان- به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای میزان خسارت وارده به راه‌ها، پل‌ها و ابنیه کشور به دلیل وقوع سیلاب را ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد که جمعا ۳۴۹ راه اصلی و ۲۳۰۰ راه روستایی مسدود، ۸۰۰۰ راس پل دچار آبگرفتگی و ۸۸ پل نیز به صورت کلی یا بخشی تخریب شده است.

سیل چه بر سر راه‌ها، پل‌ها و ابنیه آورد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا ، محمد رودباری  در مورد آخرین وضعیت راه‌ها، پل‌ها و ابنیه در مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: حدود 25 استان کشور به دلیل بارش سنگین باران درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که بر اساس جمع‌بندی صورت گرفته میزان خسارت وارد به راه، پل و ابنیه در مناطق سیل‌زده رقمی معادل 3,500 میلیارد تومان است.

    وی با اشاره به این‌که در جریان سیل اخیر حدود 12 هزار نیرو و 9000 دستگاه ماشین‌آلات جهت امدادرسانی در سراسر کشور به کار گرفته شد، گفت: به حدود 8000 خودرو توسط راهداران امدادرسانی شد و 10 میلیون و 800 هزار نفر از وضعیت جاده‌ها مطلع شدند.

    مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این‌که جمعاً 2300 مورد راه روستایی مسدود توسط راهداران بازگشایی شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این 350 مورد راه دسترسی موقت در شهرستان‌های مختلف مناطق سیل زده ایجاد شد و حدود 30 هزار ریزش‌برداری در سطح راه‌های کشور به انجام رسید.

    رودباری با اشاره به این‌که 8000 رأس پل براثر سیل اخیر دچار آبگرفتگی شدند که توسط راهداران مورد پاکسازی قرار گرفتند، اظهار کرد: در مجموع 88 پل به صورت کلی تخریب و یا قسمتی از آن دچار آسیب شده است.

    به گفته وی با توجه به شدت سیل اخیر حدود 510 دستگاه ماشین‌آلات به استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان اعزام شد و 424 مورد باکس و لوله‌های بتنی برای آبروها در نظر گرفته و 300 متر پل نیز به استان‌های لرستان و ایلام ارسال شد.

    مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به این‌که در حال حاضر راه روستایی بسته‌ای وجود ندارد، گفت: خوشبختانه به جز چند روستا در قسمت جنوبی استان خوزستان که هنوز درگیر آبگرفتگی است راه روستایی مسدودی نداریم.

    رودباری با بیان این‌که 349 راه اصلی مسدود پس از سیلاب اخیر بازگشایی شده است در مورد راه‌های اصلی که همچنان مسدود هستند، اظهار کرد: در این رابطه هشت محور غیرشریانی و چهار محور شریانی به علت آبگرفتگی و عدم ایمنی مسدود هستند.

    انتهای پیام

        خبرنگار نیما علیپور دبیر محبوبه حسینی‌پور

    لینک کوتاه

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار