مدیران خودروعصر اعتبار

خسارت سیل به بیش از ۱۶۹ هزار واحد مسکونی در کشور

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از خسارات سیل بیش از ۱۶۹ هزار واحد مسکونی در ۲۱ استان کشور خبر داد.

خسارت سیل به بیش از ۱۶۹ هزار واحد مسکونی در کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، اسماعیل نجار در حاشیه جلسه کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده که صبح امروز با حضور وزیر کشور در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: سیلابی که در فروردین‌ماه رخ داد، 21 استان کشور را تحت تأثیر قرار داد که بنابر ارزیابی‌های ما 169 هزار و 377 واحد اعم از واحد مسکونی، تجاری، صنفی و… در پی این سیل خسارت دیدند که نیاز به بازسازی، تعمیر، مقاوم‌سازی و نوسازی دارند.

    وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت بازسازی را بر عهده گرفته است و تمامی اقدامات زیر نظر این بنیاد انجام خواهد شد، گفت: تأمین اعتباراتی پیش‌بینی شده و با همکاری دولت و بانک‌ها منابع و اعتبارات به سیل زدگان اعطا خواهد شد که بسته به محل زندگی که در شهر یا روستا بوده وام بلاعوض و تسهیلات به سیل زدگان داده خواهد شد.

    نجار درباره خسارات وارده به بخش کشاورزی نیز اظهار کرد: ارزیابی‌ها در مورد خسارات وارده به بخش کشاورزی نیز انجام شده و به زودی اعتبارات برای جبران زیان‌های کشاورزان نیز به آنان پرداخت خواهد شد.

    وی با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران کشور برنامه‌ریزی دقیقی داشته تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به جبران خسارات و بازتوانی در مناطق سیل زده اقدام شود، گفت: تا زمان تحویل خانه‌های سیل زدگان اعتباراتی برای اسکان موقت‌شان پیش بینی شده است. بر این اساس ساکنان مناطق روستایی شش میلیون تومان و ساکنان مناطق شهری 12 میلیون تومان کمک هزینه اجاره مسکن دریافت خواهند کرد تا بتوانند طی مدت شش ماه جایی را برای خود در نظر گرفته و در آن ساکن شوند. همچنین اگر جایی را پیدا نکردند می‌توانند موقتاً اقدام به ساخت اتاقکی کرده و در آن مستقر شوند تا بعد از ساخت منازل‌شان به آنجا بروند.

    به گفته نجار این مبلغ طی سه قسط به سیل زدگان پرداخت خواهد شد.

    وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره خانه‌ها و ابنیه‌ای که در مسیر سیلاب ساخته شده بودند نیز گفت: در این زمینه با توجه به اینکه ساخت و ساز در حریم مسیل‌ها ممنوع است، طبیعتاً اجازه ساخت مسکن در همان منطقه داده نخواهد شد. برای این منازل نقاط جدیدی پیدا شده و خانه‌های ساکنان این بخش‌ها در مناطق جدید که خارج از حریم مسیل‌ها باشند، ساخته خواهد شد.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تهیه 70 هزار پک لوازم خانه شامل پتو، یخچال، اجاق گاز و نظایر آن خبر داد و گفت: تقسیم‌بندی‌های لازم در این زمینه انجام شده و دستگاه‌هایی چون هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مسئولیت تأمین آن را بر عهده گرفته‌اند.

    وی اضافه کرد: این پک‌ها باید به بیش از 100 هزار پک برسد که با مرور زمان و تحویل مسکن سیل زدگان به آنان تحویل داده شود.

    به گفته نجار، بیشترین خسارات ناشی از سیل در استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان بوده است.

    وی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره سیل شیراز و اقدامات انجام شده درباره مقصران مرگ کشته شدگان در این حادثه نیز گفت: در این زمینه رئیس جمهور هیأتی را تعیین کرده و هر کمکی که از دست ما برآید برای بررسی دقیق‌تر انجام خواهیم داد. باید به این مسئله نیز توجه داشتیم باشیم که حدود 30 سال قبل در این منطقه رودخانه‌ای قرار داشت که تبدیل به جاده شده است. هیچگاه نباید به حریم طبیعت تجاوز کرد و بدیهی است که زمانی که طبیعت را تبدیل به جاده کنیم، طبیعت حریمش را پس خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار