مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی:

۹۰ درصد آتش سوزی‌ها در ساختمان‌های کمتر از ۶ طبقه رخ می‌دهد

افراد در زمان خرید خانه توجه به ایمنی ساختمان ندارند

عصر ساختمان- سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: بیش از ۹۰ درصد حوادث آتش سوزی در شهر تهران در ساختمان‌های کمتر از ۶ طبقه رخ می‌دهد.

۹۰ درصد آتش سوزی‌ها در ساختمان‌های کمتر از ۶ طبقه رخ می‌دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران  در رابطه با اجرای طرح 999 و بازدید سازمان آتش نشانی شهر تهران از ساختمان‌های بلند مرتبه و آموزش به ساکنان ساختمان‌ها اظهار کرد: طرح 999 در شهر تهران اجرا می‌شود، اما سرعت بالایی ندارد.

    وی در خصوص روند کند اجرای طرح 999 گفت: در اسفند ماه سال 97 بیشتر مردم و ساکنان ساختمان‌های بلند مرتبه درگیر نظافت و خرید شب عید بودند و استقبال چندانی از طرح نداشتند و در فروردین ماه امسال نیز سازمان آتش نشانی مشغول امدادرسانی در استان‌های سیل زده بود، بنابراین در چند ماه گذشته با دلایل موجه طرح 999 با کندی اجرا شد.

    سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرح 999 به صورت رایگان اجرا می‌شود، ادامه داد: استقبال از طرح 999 در برخی از ساختمان زیاد بود به گونه‌ای که سالن اجتماعات محله را برای اجرای این طرح در نظر می‌گرفتیم، اما در کنار آن در برخی از ساختمان‌ها با استقبال کم ساکنان مواجه می‌شدی، البته تمام این موارد از قبل در سازمان آتش نشانی پیش بینی شده بود، زیرا هر طرح جدیدی که اجرا می‌شود چالش‌های نیز به همراه دارد.

    ملکی بیان کرد: سال گذشته ارتش جمهوری اسلامی ایران از طرح 999 استقبال خوبی کرد و سازمان آتش نشانی شهر تهران با حضور در شهرک‌های مسکونی متعلق به ارتش از ساختمان‌ها بازدید و به ده‌ها هزار نفر از ساکنان این شهرک‌ها آموزش دادند و همین موضوع باعث شد سایر نیرو‌های نظامی نیز از این طرح استقبال کنند.

    وی افزود: ساکنان برخی از ساختمان‌ها تصور می‌کنند که اگر سازمان آتش نشانی وارد ساختمان آن‌ها شود قرار است در خصوص ایمنی آن تذکر دهد در صورتی که تنها هدف آتش نشانی از اجرای طرح 999 آموزش شهروندان است و بدانند که در زمان وقوع حوادثی مانند حریق و زلزله چه اقداماتی انجام دهند.

    سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر مردم زمانی که برای خرید خانه اقدام می‌کنند به تمام موارد از جمله سنگ ساختمان، کابینت، دسترسی به مترو و اتوبوس و پارک توجه می‌کنند، اما هیچ کدام از آیتم‌های ایمنی را در انتخاب خانه لحاظ نمی‌کنند و از مالک هیچ سوالی در خصوص ایمنی ساختمان و سیستم اطفی حریق نمی‌کنند.

    ملکی گفت: با تمام سختی‌ها و چالش‌های پیش رو طرح 999 در حال اجرا است.

    وی در خصوص نصب جعبه حریق در ساختمان‌های بلند مرتبه گفت: سال‌ها است که ساختمان‌های بالای 6 طبقه باید تاییده ایمنی دریافت کنند و یکی از آتیم‌های دریافت این تاییده داشتن سیستم های‌تر یا همان سیستم اطفای حریق است.

    سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: در ساختمان‌های نو ساز بالای 6 طبقه که از سوی شهرداری تهران معرفی می‌شود تا زمانی که سیستم اطفای حریق نصب نشود، گواهی آتش نشانی صادر نمی‌شود البته در حال حاضر در شهرداری تهران مواردی مطرح است تا در ساختمان‌های کمتر از 6 طبقه نیز سیستم اطفای حریق نصب شود که هنوز عملیاتی نشده است.

    ملکی بیان کرد: ساختمان‌های نو ساز بلند مرتبه که تاییده ایمنی آتش نشانی را دریافت می‌کنند مشکلی ندارند و تقریبا بیش از 90 درصد حوادث آتش سوزی در تهران در ساختمان‌های کمتر از 6 طبقه رخ می‌دهد و این موضوع به این معنا نیست که در ساختمان‌های بلند مرتبه حادثه رخ نمی‌دهد بلکه در این ساختمان‌ها به محض وقوع آتش سوزی سیستم‌های اطفای حریق به صورت خودکار فعال می‌شود و آتش را خاموش می‌کند و دیوار‌های دود بند جلوی انتشار دود را در طبقات بالایی می‌گیرد.

    وی افزود: در حال حاضر مشکل اصلی سازمان آتش نشانی با ساختمان‌های قدیمی است که 20 تا 30 سال قبل احداث شده اند و ایمنی لازم را ندارند البته برای این ساختمان‌های نیز تصمیماتی گرفته شده و از سال گذشته کار برای ایمن سازی این ساختمان‌ها آغاز شده است.

    سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران بیان کرد: با تمام اقدامات انجام شده تا رسیدن به یک شهر ایمن فاصله داریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار