مدیران خودروعصر اعتبار

پروژه‌های تازه از معماران مشهور

وقتی غول رسانه‌ای و ستاره دنیای مد حمایت می‌کنند

عصر ساختمان:معماران مشهور جهان این روزها چه طرح‌هایی را به پایان برده‌اند و یا چه پروژه‌هایی در دست دارند؟

پروژه‌های تازه از معماران مشهور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از هنرآنلاین، پروژه‌های پایان یافته و یا در دست اجرای  طراحان بزرگ معاصر همواره مورد کنجکاوی مخاطبین حرفه‌ای این آثار بوده؛ به همین دلیل می خواهیم با معرفی تازه‌ترین پروژه‌های معماران شاخص معاصر به این کنجکاوی‌ها پاسخ دهیم.

    "توماس هیترویک" معمار انگلیسی بر روی رودخانه هادسون پارکی مرتفع با مساحتی بیش از 1 هکتار خواهد ساخت. استودیوی هیترویک این طرح 130 میلیون دلاری را همچون یک توده‌ی قارچ مانند سفید طراحی کرده که با چشم انداز موج دار رودخانه ادغام می‌شود. این جزیره در فاصله 50 متری از خط ساحلی چلسی قرار می‌گیرد و به وسیله‌ی دو گذرگاه پیاده زاویه دار به ساحل متصل می‌شود. تیم طراحی هیترویک با همکاری معمار منظر متیوس نیلسون، مسیرهایی پر پیچ و خم، درختانی پرپشت و پلت فرم‌هایی برای مشاهده مناظر اطراف پیش بینی کرده‌اند.

    استودیو هیترویک نوید داده که با پیش بینی‌های انجام شده این مکان مرکز نمایش، پرفورمنس و اجراهای هنری عمومی در نیویورک خواهد بود. این پروژه توسط غول رسانه‌ای "بری دیلر" و "دیان فون فورستبرگ"طراح مد حمایت می‌شود. این زوج 113 میلیون دلار را به ساخت این پروژه اختصاص داده‌اند و با افتتاح یک سازمان خصوصی با نام اسکله 55 همراه با تهیه کننده فیلم و تئاتر "اسکات رودین" مدیریت برنامه‌های فرهنگی آن را بر عهده خواند داشت.

    "ژان نوول" معمار فرانسوی، تصاویری از آخرین پروژه خود، یک برج 22 طبقه واقع در نزدیکی "اونیدا پائولیسیتا" در سائوپائولو را منتشر کرده است. این آسمانخراش که لقب برج چوبی به خود گرفته، بخشی از "کیدد ماتارازو"، سایتی 26 هزار متر مربعی شامل ساختمان‌های تاریخی است که یک بار برای بیمارستان زنان و زایمان فیلومنا ماتارزو ساخته شده است؛سایتی تاریخی و ثبت شده که گروه آلارد به بازسازی ساختمان‌های آن و ایجاد یک مرکز فرهنگی مشغول است و برج جدید نوول جز اصلی آن است.

    این برج که نام "رَزوود" گرفته شامل یک هتل، همچنین واحدهای مسکونی است و در قالب یک باغ عمودی بخشی از چشم انداز طبیعی محل باشد.
    ژان نوول در یک مصاحبه مطبوعاتی گفته است: " ماتارازو تنها یک بقایای تاریخی نیست و چیزی بیش از آن است. من می‌خواهم آن را واحه بنامم؛ یک فضای آرام شهرنشینی. فضایی میان درختان باورنکردنی انجیر و مگنولیا. بیمارستان ماتارازو در میان این زمین، همچون یک شهر کوچک عمل می‌کند که به خوبی در اطراف حیاط‌ها و پاسیوها سازماندهی شده است. این جواهر کوچک با یک کلان شهر پر هرج و مرج محاصره شده و چه چیزی جالب تر این برای من می‌تواند باشد که قادر به انجام کاری باشم که این مکان به خاطر بماند."

    این روزها شعبه موزه لوور امارات متحده عربی در ابوظبی  هم که قرار بوده سال گذشته میلادی افتتاح شود آخرین مراحل اجرایی را پشت سر می‌گذارد. پروژه‌ای دیگر از "ژان نوول" که در وسعتی در حدود 24،000 متر مربع طراحی شده و قرار است پلی بین هنر شرق و غرب باشد.

    این یکی از پروژه‌های بلندپروازانه اماراتی‌ها برای گسترش تسلط بر اوضاع هنری خاورمیانه است. علی ماجد منصوری، رئیس توسعه گردشگری و سرمایه گذاری ابوظبی طی خبری که در "رویترز" منتشر شده، اینکه ظرافت منبت کاری‌های به کار رفته در گنبد این بنا بسیار زمان بر بوده را در کنار تأمین اعتبار این پروژه از دلایل تأخیر در افتتاح پروژه ای شده که طی این سال‌ها جنجال‌های زیادی را هم به همراه داشته است.

    "اس اف موما" (موزه هنرهای مدرن سانفرانسیسکو) که از سال 2013 به منظور بازسازی و گسترش فضای نمایشگاهی تعطیل بود، به تازگی و طی یک افتتاح رسمی در شکل و شمایلی تازه به روی عموم گشوده شد. "کرگ دیکرز"،  مدیر گروه طراحی و اجرای موما این بازسازی را با حفظ ساختمان نمادین این موزه که توسط ماریا بوتا معمار مشهور سوئیسی در سال 1935 راه اندازی شده بود، پیش برده است. بنایی که حالا در همکاری بین اس اف موما (موزه هنرهای مدرن سانفرانسیسکو) و گروه معماری "اسنوهتا" به بنایی منحصر به فرد تبدیل شده است. ارتباطات شهری و تعامل با همسایگی‌های این سایت به دقت در نظر گرفته شده و سعی شده است تا از مزایای چشم انداز ها و محیط خارجی در فضاسازی‌های موزه استفاده شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو