مدیران خودروعصر اعتبار

تعرفه ناظران ساختمان چند برابر هزینه صدور پروانه ساخت است؛

تعرفه ناظران نظام مهندسی ساختمان باید کاهش یابد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: تعرفه بازرسان نظام مهندسی چند برابر هزینه صدور پروانه ساختمانی است، از این رو برای کاهش قیمت تمام شده ملک باید نسبت به کاهش تعرفه ناظران ساختمانی اقدام کرد.

تعرفه ناظران نظام مهندسی ساختمان باید کاهش یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ، حسین مقصودی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس  با انتقاد از وضعیت پرتلاطم بازار مسکن و افزایش قیمت ها در یک سال اخیر، گفت: به نظر من برای ساماندهی بازار مسکن باید عوامل و شاخص های این موضوع را کاملا شناسایی کرد، از این رو به نظر من قیمت کنونی ملک در این بازار کاملا حباب بوده و بدون هیچ دلیل عقلانی و کارشناسی قیمت ها در حال افزایش است.
    لیزینگ مسکن

    قیمت کنونی بازار مسکن، با درآمدهای مردم همخوانی ندارد

    قیمت کنونی بازار مسکن، با درآمدهای مردم و با عرف بازار همخوانی ندارد و عملا یک عده دلال در پشت صحنه این بازار مدام در حال تلاطم آفرینی هستند و در این میان دستگاه های دولتی و نظارتی تنها تماشاچی شده اند

    نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت کنونی بازار مسکن، با درآمدهای مردم و با عرف بازار همخوانی ندارد و عملا یک عده دلال در پشت صحنه این بازار مدام در حال تلاطم آفرینی هستند و در این میان دستگاه های دولتی و نظارتی تنها تماشاچی شده اند.

    کاهش قیمت تمام شده ساختمان بهترین راه کار برای تعدیل قیمت مسکن

    مقصودی افزود: در شرایط کنونی بهترین راه کار برای تعدیل قیمت مسکن، کاهش قیمت تمام شده ساختمان است، حال در این میان می تواند نرخ و تعرفه خدمات نظارتی بر ساختمان راکاهش داد.

    تعرفه نظارت بازرسان نظام مهندسی ساختمان چند برابر هزینه صدور پروانه ساخت است

    وی ادامه داد: متأسفانه در سال های گذشته تعرفه نظارت بازرسان نظام مهندسی ساختمان افزایش چندبرابری داشت که این مسئله موجب شده که در برخی از مناطق تهران، هزینه صدور پروانه ساخت کمتر از تعرفه ناظران ساختمان شود.

    تعرفه بازرسان نظام مهندسی چند برابر هزینه صدور پروانه ساختمانی است

    وی گفت: در برخی از مناطق شاهد هستیم که حقوق و تعرفه بازرسان نظام مهندسی 10 تا 20 برابر هزینه صدور پروانه ساختمانی است، حال باید پاسخ داده شود که با چه اساسی، نرخ ناظران ساختمان به این میزان افزایش یافته است، بنابر این باید هر چه سریع تر تعرفه بازرسان نظام مهندسی کاهش یابد.

    نوسازی بافت فرسوده راه کاری برای تعدیل بازار مسکن

    این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: یکی دیگر از راه کارها برای تعدیل بازار مسکن، استفاده از ظرفیت نوسازی بافت فرسوده است، البته دولت طرح بازآفرینی شهری را در این راستا عملیاتی کرد، اما موفق نبود.

    عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ادامه داد: به نظر من برای احیای بافت فرسوده باید کنسرسیومی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، شهرداری ها، وزارت کشور، بنیاد مسکن و سازمان هایی مانند میراث فرهنگی تشکیل شود تا اعضای این تشکل به صورت جداگانه و در قالب این کنسرسیوم مشوق های لازم را برای نوسازی این مناطق صادر کنند./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو