مدیران خودروعصر اعتبار

ضرورت تدابیر جدی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: افزایش بارش‌‌ها در سال‌های آینده احتمال وقوع سیل را مضاعف می‌کند، بنابر این باید هر چه سریعتر برای آزاد سازی اراضی حریم رودخانه اقدامات لازم انجام شود.

ضرورت تدابیر جدی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ، یوناتن بت کلیا  در رابطه با ساخت و سازهای غیر مجاز در اطراف رودخانه‌ها گفت: سازه‌های غیرمجاز در اطراف رودخانه‌ها همیشه فاجعه آفرین بوده است. در جریان سیل‌ اخیر نیز شاهد بودیم که ساخت‌وساز در حاشیه‌ رودخانه‌ها چه بلایی بر سر ساکنان این منازل آورده است. بی تردید اگر حریم رودخانه‌ها رعایت می‌شود، چنینی اتفاقات ناگواری رخ نمی‌داد.

    آزادسازی اراضی حریم رودخانه کن

    نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اطراف روخانه‌های تهران ادامه داد: ساخت و سازهای غیر مجازی زیادی در حاشیه رودخانه کن وجود دارد که اخیراً توسط شهرداری در حال تخریب است. اما بهتر بود از ابتدا اجازه ساخت داده نمی‌شود، چرا که با وجود  تخریب ساز‌ه‌ها، بقایای آن سال‌ها در منطقه می‌ماند و زمان زیادی نیاز دارد تا به حالت اولیه برگردد.

    وی با بیان اینکه آزادسازی اراضی حریم رودخانه باید هرچه سریع تر انجام شود، افزود: تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز حاشیه رودخانه‌ها باید هرچه سریع‌تر و قبل از وقوع حادثه‌ انجام شود.

    ضرورت اتخاذ تدابیر جدی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها

    عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس، تاکید کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق مختلف استان البرز بخصوص حریم رودخانه کرج معضل دیرپایی است و بارها نسبت به احتمال پیامدهای ناگوار در اطراف سد کرج هشدار داده شده است. بنابر این اتخاذ تدابیر جدی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز ضروری است.

    انجام تمهیدات لازم برای وقوع احتمالی سیلاب

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ظاهراً از دوره خشکسالی خارج شده و وارد دوران ترسالی شده‌ایم، تصریح کرد: با افزایش بارش‌‌ها در سال‌های آینده، احتمال وقوع سیل و اتفاقات مشابه اجتناب ناپذیر است بنابر این باید هر چه سریعتر برای آزاد سازی اراضی حریم رودخانه اقدامات لازم انجام شود.

    عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: وزارت نیرو و جهاد کشاورزی باید اقدامت لازم را جهت تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز حاشیه رودخانه‌ها انجام دهند و در صورتی که برای برخورد با متخلفین خلاء قانونی وجود دارد و یا دولت نیاز به حمایت مجلس دارند، لایحه‌ای را تهیه و به مجلس ارائه کنند تا همه موانع پیش روی آنها رفع شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار