مدیران خودروعصر اعتبار

کنگره معماری و شهرسازی ایران پس از یک دهه در سال ۹۶ برگزار می شود

عصر ساختمان:معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پس از ۱۰ سال، کنگره ملی معماری و شهرسازی کشور سال آینده برگزار می شود.

کنگره معماری و شهرسازی ایران پس از یک دهه در سال ۹۶ برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، محمد حسن طالبیان روز چهارشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:این کنگره با هدف معرفی و شناسایی بناهای تاریخی استانها و افزایش فرهنگ حفاظت از آنها برگزار می شود و متخصصان در این کنگره به مطالعه در مورد بناهای تاریخی می پردازند.
    به گفته وی، نیمه دوم امسال مرحله استانی این کنگره در تمامی استانها برگزار می شود ،تا مقالات و دستاوردهای پژوهشی محققان و متخصصان در هر استان ارائه و برای گزارش به کنگره ملی جمع بندی شود.
    طالبیان ادامه داد: این کنگره ملی طی دهه های گذشته در سه دوره برگزار شده است و سال آینده بعد از وقفه 10 ساله در دوره چهارم برگزار خواهد شد.
    معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به موزه بزرگ شهرکرد اشاره کرد و گفت: تکمیل مراحل ساخت و راه اندازی این موزه می تواند در جذب گردشگر و معرفی ظرفیت های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری استان به کشور نقش مهمی داشته باشد.
    استاندار چهارمحال و بختیاری،نیز در این دیدار به تشریح نقش مردم چهارمحال و بختیاری در زمان مشروطیت پرداخت و گفت:خانه مشروطیت که در شهر 'جونقان' راه اندازی شده،گویای این حرکت مردم استان است.
    قاسم سلیمانی دشتکی،گردآوری و جمع آوری آثار تاریخی مربوط به زمان مشروطیت در کشور را با هدف نگهداری در خانه مشروطیت این استان خواستار شد.
    به گفته وی، خانه مشروطیت شهر جونقان هم اینک وضعیت عادی دارد،ولی قدمت آن یکصد سال است که نیازمند مرمت و بهسازی است.
    به گزارش ایرنا، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حضور در کارگاه آموزشی تعیین عرضه و حریم و ضوابط حفاظتی آثار ملی غیر معقول و گشایش موزه مشروطیت چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو