مدیران خودروعصر اعتبار

تا سه سال آینده مشکل «قبر» نداریم

مکان‌یابی برای ایجاد آرامستان‌های جدید

عصر ساختمان- معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از تشکیل کمیته راهبری مکان‌یابی آرامستان‌های جدید پایتخت به منظور ارائه گزینه‌های پیشنهادی برای توسعه و به روز کردن آن خبر داد.

مکان‌یابی برای ایجاد آرامستان‌های جدید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،  غلامرضا گلپایگانی در جلسه بررسی و امکان سنجی توسعه آرامستان در پایتخت  گفت: مکان آرامستان در فرهنگ و زندگی مردم در شهر های ایران جایگاه خاصی داشته است که با ساخت بهشت زهرا (س) در خارج از فضای شهر، این مفهوم دگرگون شده است، در تاریخ شهرهای ایران گورستان جزئی از فضای شهر بوده و هر محله برای خود گورستانی داشته است. امروزه باتوجه به الزامات زندگی در تهران و توجه به مسائل رفت و آمد و هویت محله‌های شهر ، نیاز به مطالعه عمیق و انتخاب گزینه یا گزینه‌های مناسب برای خاکسپاری در شهر تهران وجود دارد.

    وی در خصوص آخرین وضعیت و ظرفیت دفن اموات در بهشت زهرا (س) اظهار کرد: باتوجه به راهبردهای طرح جامع تهران و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر ضرورت مکان یابی برای توسعه آرامستان در پایتخت ، مطالعاتی از سوی معاونت های شهرسازی و معماری و خدمات شهری انجام شده است که بر این اساس مکانهای پیشنهادی جدید در شمال، جنوب و شرق پایتخت برای ساخت آرامستان جدید تهیه شده است.


    وی با بیان اینکه در این خصوص توسعه اراضی بهشت زهرا(س) از طریق تملک، مطالعات مکان یابی و دفن چند گزینه‌ای، ساخت آرامستان جدید در پیرامون بهشت زهرا (س) در کنار سایر گزینه های پیشنهادی ارائه شده است، گفت: در توسعه فضای کنونی و ساخت آرامستان جدید باید تمامی پیوست‌های شهرسازی اعم از اجتماعی، خدماتی، زیست محیطی،ترافیکی و سایر عوامل مد نظر قرار گیرد تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

    گلپایگانی در ادامه افزود: براین اساس کمیته راهبری مکان یابی آرامستانهای جدید پایتخت با مشخص شدن اعضاء تشکیل شده است تا پس از مطالعات کارشناسی، گزینه‌های مناسب به شورای اسلامی شهر ارائه و پس از تأیید جهت طی شدن مراحل قانونی به شورای برنامه ریزی استان تهران و شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارائه شود.

    تا سه سال آینده مشکل قبر نداریم

    همچنین مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جبران کمبود قبر در آرامستان بهشت زهرا(س) افزود: با تدابیر جدید مدیریت شهری تا 3 سال آینده مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت و این امر از طریق تدابیر مدیریتی در داخل بهشت زهرا و همچنین زمین‌های خودِ آرامستان حل خواهد شد.

    بنا براعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی، خال افزود: براین مبنا، باید برای آینده آرامستان جدید پایتخت، فکری اساسی شود و با مکان یابی جدید و توسعه زیر ساخت ها ، شرایط برای دفن اموات آماده شود و تیم کارشناسی در حال مکان‌یابی آرامستان جدید شهر تهران است چراکه ضوابط مکان‌یابی آرامستان به لحاظ شهرسازی، معماری، جنس خاک، دسترسی‌ها، ترافیک و وزش باد نیاز به کار کارشناسی دارد.

    بنا براعلام  روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، وی گفت: یکی از نیازهای مدیریت بحران در شهر های کشور ، توجه به فضای آماده برای دفن در حجم بالا است، در مدیریت جدید شهرداری تهران آماده سازی 25 هزار قبر در دستور کار سازمان بهشت زهرا (س) قرارگرفته و بخش قابل ملاحظه‌ای از آن آماده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو