مدیران خودروعصر اعتبار

بازسازی و نوسازی ۵۰۰۰ واحد مسکونی مددجویان در مناطق سیل‌زده

عصر ساختمان- رئیس سازمان بهزیستی کشور از بازسازی و نوسازی حدود ۵ هزار واحد مسکونی مددجویان در مناطق سیل زده خبر داد.

بازسازی و نوسازی ۵۰۰۰ واحد مسکونی مددجویان در مناطق سیل‌زده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، در نشست مشترک رئیس سازمان بهزیستی کشور با رئیس سازمان بسیج سازندگی و مدیران بهزیستی کل کشور در خصوص تعیین و تکلیف بازسازی واحدهای تخریبی مددجویان در سیل، وحید قبادی‌دانا با بیان اینکه اولویت ما احداث و بازسازی منازل مددجویان در سیل است، گفت: سال گذشته تفاهم نامه خوبی با بسیج سازندگی در خصوص ساخت منازل مددجویان و آغاز نهضت مناسب‌سازی منعقد شد.

    رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ساخت 2 هزار واحد و بازسازی 3 هزار واحد مسکونی مددجویی، ادامه داد: این همکاری الگویی برای فعالیت‌های جهادی خواهد بود، چراکه طرح بسیج سازندگی، طرحی نو، تسهیلگر و اجتماع‌محور و مطابق با برنامه‌ها و چارچوب‌های بهزیستی است.

    وی با ابراز امیدواری از آماده‌سازی به موقع واحدهای مسکونی برای مددجویان بهزیستی، یادآور شد: تحقق این امر نیازمند همکاری و مشارکت خوب استان‌هاست و کارنامه عملکردی استان‌ها با اولویت مناطق سیل‌زده در ارزشیابی استان و مدیران استانی مؤثر است؛ ناظران کیفی در روستاها بنیاد مسکن و ناظران فنی در شهرها سازمان نظام مهندسی خواهد بود.

    اولویت بازسازی و تعمیر منازل مسکونی در مناطق سیل‌زده، با مددجویان بهزیستی است

    در ادامه این نشست «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه این بلای طبیعی اتحاد و انسجام و هم‌گرایی و هم‌افزایی را برای ما به ارمغان آورد، افزود: با توجه به آلام مردم در مناطق سیل‌زده یک تفاهم نامه با بنیاد مسکن به عنوان نماینده دولت منعقد شد.

    رئیس سازمان بسیج سازندگی، با بیان اینکه رویکرد فقط عمرانی و ساخت و ساز نیست بلکه فرهنگی و اجتماعی است، ادامه داد: ورود به ساخت و ساز بهانه‌ای است برای ورود به جامعه تحت پوشش با تجربه زلزله کرمانشاه، تمام زوایای طرح را بررسی کردیم و تفاهم نامه حاضر مبنی بر احداث 5 هزار واحد مسکونی و مناسب‌سازی 15 هزار واحد مددجویی امضا و ابلاغ شد که در حال حاضر اولویت اول ما برای بازسازی و تعمیر با مددجویان بهزیستی است؛ لذا استان‌ها موظفند پس از احصاء لیست واحدهای تخریبی اطلاعات را در سامانه بارگذاری کنند.

    وی با اشاره به احداث یکهزار و 700 واحد و بازسازی 2 هزار و 600 واحد مددجویی، تصریح کرد: اگر آمار واحدهای مسکونی تخریب‌شده در سیل خوزستان را نیز به مجموع آمار اضافه کنیم نزدیک بر 6 هزار واحد مسکونی نیازمند رسیدگی است. از طرفی طرح «جهاد همبستگی ملی» که با هدف کمک به سیل‌زدگان مناطق مختلف کشور مطرح شده ایده‌ای کارآمد و راهگشا است که با کمک مردم می‌تواند نتایج درخشان و اثربخشی داشته باشد که بر اساس این طرح، هر مسجد در سراسر کشور یک منزل مسکونی را بازسازی و یا نوسازی می‌کند. این در حالی است که 75 هزار مسجد در کل کشور وجود دارد.

    زهرایی پیشنهاد صدور کارنامه عملکردی استان‌ها، با اولویت مناطق سیل‌زده را مطرح کرد.

    تخریب 4 هزار و 356 واحد مددجویی در سیل اخیر

    در پایان این مراسم علی ربوبی، دبیر ستاد مسکن مدجویی سازمان بهزیستی کشور نیز در نشست مشترک مدیران بهزیستی کل کشور با رئیس سازمان بسیج سازندگی که به صورت ویدئو کنفرانس و در حضور وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، گفت: سال گذشته تفاهم نامه مشترک بین بهزیستی و بسیج سازندگی مبنی بر احداث 5 هزار واحد مسکونی ویژه معلولان و مددجویان تحت پوشش با اولویت خانوارهای ساکن در مناطق مرزی، روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت امضا شد که پس از جاری شدن سیل در برخی استان‌ها دستورالعمل با اولویت ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی تخریب‌شده در مناطق سیل‌زده ابلاغ شد.

    دبیر ستاد مسکن مددجویی سازمان بهزیستی کشور بر اساس آخرین اطلاعات سامانه آنلاین بنیاد مسکن، اعلام کرد: تاکنون به جز استان‌های خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 772 واحد تخریب کامل شدند و 2 هزار و 584 واحد نیازمند تعمیرات و بازسازی هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار