مدیران خودروعصر اعتبار

خریداران مسکن در انتظار تغییرات وام مسکن

عصر ساختمان- شرایط قیمت مسکن از ١٧ ماه گذشته تا حدود ١۰۰ درصد افزایش یافته است که در این میان پرداخت وام حتی تا سقف ١٦۰ میلیون تومان به زوجین کفاف یک سوم از مبلغ یک واحد مسکونی را نمی‌دهد.

خریداران مسکن در انتظار تغییرات وام مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از میزان، قیمت مسکن طی یک سال و نیم گذشته با رشد افسار گسیخته روبرو بوده تا جایی که نرخ هر متر مربع از واحد‌های مسکونی توسط فروشنده تعیین می‌شود و در این میان خریداران واقعی با وجود شرایط بازار چاره‌ای جز خرید با نرخ‌های نجومی ندارند.

    البته میزان خرید و فروش با توجه یه جو بازار تا حد بسیار زیادی کاهش داشته و متفاضیان فروش با وجود تنش در بازار مسکن دست نگه داشته اند و خانه برای معامله در بنگاه‌های معاملاتی نیست؛ از سوی دیگر خریداران با دغدغه ادامه افزایش قیمت مسکن به دنبال خرید خانه هستند تا حداقل ارزش سرمایه شان از بین نرود.

    نکته قابل توجه اینجاست که سقف وام ١٦0 میلیون تومانی برای زوجین به علاوه ٢0 میلیون تومان وام جعاله کفاف حتی یک سوم مبلغ مسکن در مناطق جنوبی تهران را نمی‌دهد، حال خرید مسکن در مرکز شهر یا مناطق شمالی این مبلغ سهم کوچکی از آن را شامل می‌شود.

    همچنین در حال حاضر چشم امید خریداران به صحبت‌های دولت برای افزایش وام مسکن دوخته شده که در این طرح پیشنهاد مبلغ وام شناور با توجه به توان بازپرداخت متقاضیان ارائه شده که نتیجه بررسی و اعمال آن نهایتا تا اواخر خرداد ماه مشخص خواهد شد که این موضوع به تصویب شورای پول و اعتبار می رسد.

    گفتنی است این امر تا حدودی می‌تواند به خانه دار شدن اقشار کم درآمد کمک کند زیرا با وجود درآمد نهایتا ٢ تا ٣ میلیونی یک کارمند مشخص نیست مبلغ اعطای وام به این درآمد ماهیانه چقدر باشد، البته باید خرج خرد و خوراک را نیز از این درآمد کم کرد و سپس مابقی را برای اقساط مسکن در نظر گرفت.

    گفتنی است شرایط فعلی بازار مسکن و جو روانی ایجاد شده در آن بیشتر به نفع دلالان و فروشندگان و برخی مشاوران املاک است و در این میان خریداران واقعی بیشترین ضرر را می‌کنند که دولت باید با تدابیر صحیح هر چه سریع‌تر فکری به حال شرایط نامساعد بازار مسکن و نظارت بر قیمت‌های حبابی بازار کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار