مدیران خودروعصر اعتبار

احیای دوباره خیابان لاله زار با مشارکت کسبه و مالکان بناهای تاریخی

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: احیای دوباره خیابان لاله زار با مشارکت ساکنان،کسبه و مالکان بناهای تاریخی در این محدوده امکان پذیر خواهد بود.

احیای دوباره خیابان لاله زار با مشارکت کسبه و مالکان بناهای تاریخی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، برزین ضرغامی با اشاره به ورود شهرداری تهران برای خرید و یا مشارکت در احیا و مرمت بناهای تاریخی شناسایی شده در خیابان لاله زار افزود: ورود شهرداری تهران به موضوع احیای خیابان لاله زار به صورت مداخله مستقیم نیست بلکه به صورت موردی و لکه ای اقدام به خرید، احیا و مرمت بناهای تاریخی و واجد ارزش میراثی و معماری در این محدوده خواهد کرد تا انگیزه کسبه و مالکان را برای مشارکت در این طرح بیشتر کند.

    وی ادامه داد: به همین منظور یکی از برنامه های سازمان زیباسازی شهر تهران خرید و یا مشارکت در مرمت برخی از بناهای تاریخی و واجد ارزش این محدوده است تا بعد از تعمیر و مرمت این مجموعه ها را به فضاهای فرهنگی و هنری این راسته با تغییر کاربری مناسب اضافه کند.

    مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران بیان کرد: اعتقاد داریم اگر بناهای تاریخی و واجد ارزش لاله زار احیا و رونق فرهنگی، تاریخی و هنری خود را به دست آورد، تغییر سبک زندگی و احیای دوباره این راسته با مشارکت مردم به صورت آهسته اتفاق خواهد افتاد.

    وی با اشاره به سایر برنامه های سازمان زیباسازی در پروژه خیابان لاله زار یادآور شد: موضوع دیگری که در شورای مشورتی و تصمیم گیری پروژه لاله زار روی آن بحث شده است، جداره سازی و سنگ فرش این محور است. هنوز تصمیم نهایی شهرداری تهران برای خیابان لاله زار مبنی بر سنگ فرش شدن خیابان اعلام نشده است.

    به گفته ضرغامی، در سال جدید مرمت جداره و کف خیابان لاله زار شمالی در اولویت قرار دارد.

    وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه بناهای تاریخی خریداری شده توسط سازمان زیباسازی در بخش لاله زار جنوبی قرار دارد، گفت: عمده بناهای تاریخی که توسط سازمان خریداری شده و یا در صدد خرید آن است، در محدوده جنوبی خیابان لاله زار قرار دارد.

    مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره وضعیت سینماهای قدیمی لاله زار نیز توضیح داد: بررسی ها نشان می دهد که حدود 17 سینما و 6 سالن تئاتر در گذشته در لاله زار فعال بوده است که به مرور زمان این مراکز فرهنگی تعطیل و تبدیل به انبار شده است. اما اعتقاد داریم که احیای دوباره سالن های سینما و تئاتر این محور با مشارکت مالکان اتفاق خواهد افتاد.

    وی درباره بناهای تاریخی واقع در این محدوده افزود: در خیابان لاله زار به غیر از مجموعه مسکونی خانه اتحادیه، بناها و مجموعه های تاریخی همچون خانه معین التجار بوشهری، عمارت مشیر الدوله، خانه اتابک، فروشگاه پیرایش، فروشگاه جنرال مد، مسجد هدایت، انبار ببراز خان و... وجود دارد.

    برزین ضرغامی ادامه داد: اگر شهرداری تهران در احیای فضاهای عمومی لاله زار بدون مداخله مستقیم اقدام به جداره سازی و بهبود وضعیف کف این محور کند، ساکنان این محدوده نیز به مشارکت در پروژه فوق با هدف ارتقای ارزش افزوده این خیابان فعالیت های خود را آغاز خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار