مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی خبر داد؛

ساخت واحدهای مسکونی مددجویان سیل زده طی ۶ ماه

عصر ساختمان- معاون مشارکت‌های مردمی در سازمان بهزیستی از جمع آوری ۲۱ میلیارد تومان برای کمک به سیل زدگان خبر داد و گفت: قرار است طی ۶ ماه عملیات ساخت واحدهای تخریب شده انجام شود.

ساخت واحدهای مسکونی مددجویان سیل زده طی ۶ ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، ذوالفقار یزدان مهر، در نشست خبری که روز شنبه در سازمان بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آمار به دست آمده تاکنون به جز استان خوزستان یک هزار و 908 واحد مسکونی سیل زدگان به صورت کامل تخریب شده و در مجموع 2741 واحد به تأیید بنیاد مسکن رسیده که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

    وی افزود: در قالب تفاهم نامه‌ای که اخیراً با بسیج سازندگی به امضا رسید ساخت و ساز و بازسازی واحدهای آسیب دیده مددجویان در مناطق سیل زده زیر نظر بنیاد مسکن انجام می‌شود و قرار است طی 6 ماه عملیات ساخت صورت گیرد.

    یزدان مهر ادامه داد: برای خانواده‌های دارای دو عضو معلول طبق تفاهم نامه بنیاد مستضعفان و مسکن در شهرها، 30 میلیون تومان کمک بلاعوض و در روستاها نیز 20 میلیون کمک بلاعوض انجام می‌شود.

    معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: همچنین برای مددجویان سرپرست خانوار 10 میلیون تومان از سوی سازمان بهزیستی کمک بلاعوض صورت می‌گیرد.

    یزدان مهر به تسهیلاتی که به سیل زدگان مناطق روستایی و شهری تعلق می‌گیرد اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در شهرها 50 میلیون تسهیلات قرض الحسنه بلندمدت و 12 میلیون نیز کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد و در روستاها نیز 40 میلیون تسهیلات قرض الحسنه بلندمدت و 10 میلیون کمک بلاعوض پرداخت می‌شود و در مجموع برای خانواده‌های دارای دو عضو معلول 42 میلیون کمک بلاعوض، 50 میلیون تسهیلات قرض الحسنه انجام می‌شود و برای خانواده‌های روستایی 38 میلیون کمک بلاعوض و 40 میلیون تسهیلات قرض الحسنه ارائه می‌شود.

    وی اظهار داشت: کمیته‌ای متشکل از سازمان بهزیستی، مرکز امور مساجد، بنیاد مسکن و مستضعفان شکل گرفته که بتوانند به محض آماده شدن عملیات ساخت، زیر نظر بنیاد مسکن در جهت تحویل این واحدها به آسیب دیدگان سیل زده، گام‌های جدی بردارند.

    معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی به کمک‌هایی که توسط خیرین به سیل زدگان آماده شده، تأکید کرد: تاکنون 21 میلیارد تومان کمک‌هایی که شامل بسته‌های غذایی، بهداشتی، لوازم خانگی، توان بخشی و سرمایشی بوده جمع آوری شده که در حال حاضر نیز تمرکز ما بر روی جمع آوری کمک‌های توانبخشی و خانگی است که مورد نیاز مددجویان است.

    یزدان مهر ادامه داد: خراسان رضوی، البرز، اصفهان، آذربایجان شرقی و تهران بیشترین کمک‌های نقدی و غیرنقدی به سیل زدگان را داشتند.

    به گفته وی خسارت‌هایی که به خانه‌های مددجویان در مناطق سیل زده وارد شده در سامانه ثبت خسارت در حال جمع آوری است و به محض جمع آوری نهایی اعلام می‌شود.

    معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی تصریح کرد: اعتباراتی نیز برای پرداخت حق بیمه سهم مددجویان و کارفرمایان در مناطق سیل زده در نظر گرفته شده که به زودی پرداخت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار