مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر کشور در گرگان:

همه مناطق شهری و روستایی استان گلستان صاحب طرح‌های هادی و تفصیلی می‌شوند

عصر ساختمان:معاون عمرانی امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: همه مناطق شهری و روستایی استان گلستان صاحب طرح‌های هادی و تفصیلی می‌شوند.

همه مناطق شهری و روستایی استان گلستان صاحب طرح‌های هادی و تفصیلی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، هوشنگ خندان‌دل، صبح امروز در همایش مدیران کل دفاتر فنی استانداری‌های کشور اظهار داشت: در ضمیر مردم اصلی‌ترین محل رفع مشکل استانداری‌ها هستند.

    وی با اشاره به برگزاری همایش مدیران کل دفاتر فنی استانداری‌های کشور افزود: حاصل این نشست‌ها می‌تواند بیش از ارزیابی‌های اولیه‌ای که از اذهان می‌آید باشد و هست.

    معاون عمرانی امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: دفاتر فنی جزو قدیمی‌ترین دفاتر در استانداری‌ها هستند و در حوزه‌های اجرایی و پروژه‌ای نقش بی‌بدیلی را اجرا می‌کنند.

    خندان‌دل گفت: در سال گذشته مجموع اعتبارات عمرانی که به‌صورت استانی در نظر گرفته شد 8 هزار میلیارد تومان بود که یک‌سوم آن تخصیص یافت.

    به گفته وی، اگر در مصرف این مبالغ دقت کنیم گره‌گشایی قابل‌توجهی پیش می‌آید، بنا بر دلایل متعددی اعتقادداریم که مدیریت شهری باید تقویت شود.

    خندان‌دل اظهار کرد: در یک مسیر اجباری برای تقویت مدیریت شهری قرارگرفته‌ایم و باید آن را هر چه سریع‌تر طی کرده و به پایان برسانیم.

    وی افزود: لزوم اولویت و انطباق با مقررات در پرونده‌ها باید موردتوجه باشد و بخش قابل‌توجهی از مسائل کاری باید معطوف به این موضوع شود تا توسعه پایدار را به دنبال داشته باشد.

    خندان‌دل اظهار کرد: همه مناطق شهری و روستایی باید طرح‌های بالادستی هادی و تفصیلی داشته باشند و اغتشاشات بصری در شهرها و روستاها درنتیجه عدم توجه به این طرح‌ها است.

    وی خاطرنشان کرد: اگر بدون توجه به اسناد بالادستی نکاری انجام شود تصحیح آن سال‌ها به درازا می‌کشد و باید بپذیریم پیش از آنکه به ساختمان‌های زیبا نیاز داشته باشیم به محیطی زیبا نیاز داریم.

    خندان‌دل گفت: اگر بافت تاریخی شهری از بین برود دیگر جبران‌پذیر نیست، حفظ بافت تاریخی بازگشت و تأکید به هویت تاریخی خود ما است.

    وی افزود: باید در دفاتر فنی استانداری‌ها وقت بیشتری برای اسناد بالادستی بگذراند و با دقت با این موضوع برخورد کرده و اجازه ندهند بافت تاریخی و مناطق محیط زیستی دستخوش تغییر شوند.

    خندان‌دل تصریح کرد: استان گلستان ترکیبی از قومیت‌های مختلف کشور است که اگر دستخوش تغییر شود خسارت زیادی وارد کرده و جبران‌ناپذیر است.

    وی با اشاره به مقررات ساختمان افزود: در مبحث 2 ساختمان و آئین‌نامه ماده 33 مواردی وجود دارد که منافع عمومی را به خطر انداخته و کیفیت‌ها را کاهش داده است و به‌تبع آن سبب ایجاد ناهنجاری‌هایی نیز شده است.

    خندان‌دل گفت: انضباط جدید پیچیدگی‌های روابط اداری را سبب می‌شود و باید ازنظر هزینه، کیفیت و بوروکراسی جدید موردبررسی قرار گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار