مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت مسکن باید به صورت منطقه‌ای تعیین شود؛

تعیین قیمت منطقه‌ای برای ورود تعزیرات جهت مقابله با تخلفات بازار مسکن

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: تعزیرات برای برخورد با تخلفات بازار مسکن باید یک چارت و مبنای قیمتی داشته باشد، تا در صورتی که مالکان بالاتر از قیمت قانونی، ملک خود را عرضه کردند، با آن ها برخورد جدی کند.

تعیین قیمت منطقه‌ای برای ورود تعزیرات جهت مقابله با تخلفات بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به تصمیم وزارت راه و شهرسازی جهت تعیین سقف برای افزایش نرخ اجاره مسکن در کشور، گفت: به نظر من با توجه به روند افزایش قیمت مسکن و رشد نرخ اجاره بها، تعیین سقف و محدودسازی رشد قیمت ها ضروری است.

    در شرایط کنونی خانواده های کم برخوردار با مشکلات بسیاری برای اجاره مسکن روبه رو شده اند و بسیاری از آن ها به دلیل افزایش قیمت مسکن در کلانشهرها، مجبور به حاشیه نشینی می شوند

    نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی خانواده های کم برخوردار با مشکلات بسیاری برای اجاره مسکن روبه رو شده اند و بسیاری از آن ها به دلیل افزایش قیمت مسکن در کلانشهرها، مجبور به حاشیه نشینی می شوند.

    قیمت مسکن باید به صورت منطقه‌ای تعیین شود

    وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در شرایط کنونی باید به صورت منطقه ای قیمت مسکن را تعیین کند، یعنی برای یک متراژ مشخص، قیمت مشخص تعیین شود و اگر مالک بالاتر از نرخ اعلامی، ملک خود را اجاره داده یا بفروش برساند، باید مالیات بیشتر پرداخت کند.

    اعمال سیاست های تشویقی یا سلبی بازار مسکن را به ثبات و آرامش می رساند

    بدری ادامه داد: قطعا در شرایط کنونی اعمال سیاست های تشویقی یا سلبی می تواند بازار مسکن را به ثبات و آرامش برساند و به طور حتم وزارت راه و شهرسازی نباید بازار مسکن را به حال خود رها کند.

    دولت به بهانه رقابت آزاد بازار مسکن را رها کرده است

    وی گفت: دولت به بهانه رقابت آزاد بسیاری از بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن را رها کرده، این در حالی است که باید برای جلوگیری از بروز تلاطم، نظارت شدید و دقیقی صورت گیرد.

    تعزیرات برای مقابله با تخلفات بازار مسکن به مبنای قیمتی نیاز دارد

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به نقش اساسی سازمان تعزیرات حکومتی در برخوردار با تخلفات بازار مسکن، گفت: بر اساس قانون این سازمان باید به پرونده بازار مسکن ورود کند، اما تعزیرات برای برخورد با تخلفات باید یک چارت و مبنای قیمتی داشته باشد، تا در صورتی که مالکان بالاتر از قیمت قانونی، ملک خود را عرضه کردند، با آن ها برخورد جدی کند.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: دولت در بخش های مختلف اقتصادی برای برخورد با دلال بازی و سوداگری باید تلاش بیشتری کند تا در آینده، اقتصاد به ثبات نسبی دست پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار