مدیران خودروعصر اعتبار

جمالی نژاد خبرداد:

اختصاص بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان برای خسارت ناشی از سیل

عصر ساختمان- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشورگفت: براساس مصوبه اخیر هیات وزیران مبلغ۲۹ هزارو ۱۳۰ میلیارد ریال برای بازسازی و جبران خسارات ناشی از سیل در بخشهای مختلف ۱۸ استان پرداخت می شود.

اختصاص بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان برای خسارت ناشی از سیل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس،‌مهدی جمالی نژاد که در آیین متمرکز کلنگ زنی ساخت و بازسازی 20 هزار واحد مسکونی مناطق سیل زده کشور در روستای تازه آباد آق قلا سخن می‌گفت، افزود: 25هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد و همچنین مبلغ 7هزار و 460 میلیارد ریال برای مرمت زیرساخت های آسیب دیده از سیل از طریق تملک دارایی پرداخت خواهد شد.

    وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در 21 استان کشور، بیش از 169 هزار و 377 واحد مسکونی شهری و روستایی در سیل‌های اخیر در کشور آسیب دیده‌اند که از این تعداد 11هزار و 864 واحد در شهرها و 56هزار و 469 واحد در روستاها باید دوباره احداث شوند.

    جمالی نژاد بیان داشت: 101هزار و 62 واحد شهری و روستایی نیازمند تعمیرات هستند.

    وی افزود: در اثر سیل به 109هزار و 832 واحد مسکونی نیز خسارت معیشتی وارد شده است.

    دبیر کمیته نوسازی و بازسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده در ادامه گفت: بنیاد مسکن به عنوان مجری بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده، تاکنون پرونده 56هزار و 550 متقاضی را برای دریافت تسهیلات تکمیل کرده است که از این تعداد 25 هزار و 629 متقاضی به بانک معرفی تا تسهیلات برای 7 هزار و403 واحد احداثی و18 هزارو 236 واحد تعمیری دریافت نمایند.

    جمالی نژاد افزود: بانک های عامل در چارچوب مصوبه دولت تاکنون با مالکان 2 هزار و 482 واحد مسکونی برای دریافت وام، قرارداد بسته اند.

    وی همچنین گفت: با توجه به وقوع سیل گسترده در 21 استان کشور برای نخستین بار قرارگاه سازندگی در وزارت کشور به ریاست وزیر کشور راه‌اندازی شده و کمیته های مختلفی ذیل آن تشکیل شده که یکی از آنها کمیته بازسازی و نوسازی است، که هر هفته شرایط را ارزیابی و اطلاع رسانی خواهند کرد.متناظر این قرارگاه در استانها هم قرارگاه هایی تشکی شده است.

    وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها و نهادها طبق تعهدی که کرده اند در حال فعالیت جدی در زمینه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده می باشند، گفت: تلاش دست اندرکاران امر اینست که طبق برنامه زمان بندی که رییس جمهوری محترم اعلام نمودند کار تعمیرات تا دو سه ماه آینده و کار نوسازی تا پایان سال انجام شود.

    وی اضافه کرد: گار ساخت 20 هزار دستگاه واحد مسکونی از سوی بسیج سازندگی امروز در آق قلا شروع شد و بنباد مسکن و ستاداجرایی حضرت امام هم در حال انجام امور محوله هستند.

    جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان گلستان با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، سرپرست استانداری گلستان، فرمانده بسیج سازندگی و جمعی از مسوولان استان برگزار شد و جمالی نژاد گفت: در دهه فجر 97 عملیات اجرای 40هزار پروژه عمرانی کم هزینه و زودبازده با همکاری بسیج سازندگی آغاز و بزودی در هرماه چهار هزار پروژه آن افتتاح خواهد شد.

    جمالی نژاد ضمن بیان خبر فوق افزود: از تمام ظرفیتهای دستگاه های اجرائی بالاخص بنیاد مسکن و بسیج سازندگی برای عملیات بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده استان گلستان استفاده خواهد شد.

    وی گفت: در بازدیدی که امروز از شهرستان آق قلا داشتم خوشبختانه روند بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده سرعت بهتری گرفته است و به زودی شاهد فضایی پرشور در این مناطق خواهیم بود.

    دبیر کمیته بازسازی و نوسازی با اشاره به کمک های بلاعوض پرداختی در استان گلستان گفت: تاکنون 609 کمک معیشتی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و827 میلیون تومان پرداخت شده است.

    وی اضافه کرد: تعدادواحدهای مسکونی احداثی ها 150واحد با اعتبار پرداختی یک میلیارد و 504 میلیون تومان و تعداد واحدهای تعمیری ها 319واحد با اعتبار پرداختی 957 میلیون تومان بوده که تاکنون انجام شده است.

    وی اضافه کرد: جمع واحدهای بازسازی و نوسازی و معیشتی در استان گلستان 1078واحد بوده که تاکنون حدود 4 میلیارد تومان به آنها پرداخت شده است.

    جمالی نژآد با اشاره به آمادگی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای سرعت بخشیدن به روند بازسازی و نوسازی در استان گلستان افزود: تمام تلاش دست اندرکاران این است تا با سرعت بخشیدن به روند بازسازی ها بتوان چهره زیباتری به شهرها و روستاهای آسیب دیده از سیل بخشید.

    وی در ادامه افزود : با توجه به جلسات مستمر کمیته بازسازی و نوسازی و همکاری موثر بنیاد مسکن در استان گلستان تاکنون 9000 پرونده برای اخذ تسهیلات تشکیل شده که از این تعداد 5581 واحد به بانک معرفی شده اند.

    دبیر کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده با اشاره به انجام مستمر عملیات اجرائی برای مناطق سیلزده ادامه داد: تاکنون 307 قرارداد پرداخت تسهیلات در استان گلستان با بانکها منعقد شده و عملیات آوار برداری 65 واحد، پی کنی 90 واحد انجام و فونداسیون 46 واحد اجرا شده است.

    جمالی نژاد گفت: هم افزایی تمامی دست اندرکاران در استان های مازندران و گلستان این نوید را می دهد که ظرف دو سه ماه آینده تعمیر واحدهای مسکونی و تا پایان سال بازسازی ها انجام شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار