مدیران خودروعصر اعتبار

بت کلیا مطرح کرد؛

استقبال مجلس از ورود جدی قوه قضائیه به تلاطمات بازار مسکن

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در کوتاه مدت باید قانون مالیات بر خانه های خالی اجرایی شود، در شرایط کنونی برخی مالکان سودجو، برای خانه های خالی خود پرده نصب کرده و به نوعی وانمود می کنند که در خانه مذکور افراد زندگی می کنند.

استقبال مجلس از ورود جدی قوه قضائیه به تلاطمات بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ، یوناتن بت کلیا عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش قیمت مسکن در یک سال اخیر، گفت: در شرایط کنونی وضیت مسکن بسیار بحرانی بوده و مردم به ویژه مستأجران برای تأمین مسکن استیجاری با مشکلات بسیاری روبه رو هستند.

    نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه به علت افزایش چشمیگر قیمت اجاره مسکن، بخش اعظمی از درآمد خانوارها به ویژه در کلانشهرها صرف پرداخت اجاره می شود، به طوری که براساس آمارها حدود دو سوم درآمد خانوار در راستای پرداخت اجاره مسکن هزینه می شود.دو سوم درآمد خانوار برای پرداخت اجاره مسکن هزینه می شود

    قیمت مسکن در کشورهای خارجی در بازه یک ساله تغییر نمی کند

    متأسفانه افزایش ساعتی و روزانه قیمت مسکن تنها در کشوری مانند ایران رخ می دهد، این در حالی است که در کشورهای خارجی قیمت تمام خدمات و محصولات در بازه یک ساله تغییر نمی کند و تنها با آغاز سال جدید، نرخ آن ها افزایش معقولی خواهد داشت

    وی افزود: متأسفانه افزایش ساعتی و روزانه قیمت مسکن تنها در کشوری مانند ایران رخ می دهد، این در حالی است که در کشورهای خارجی قیمت تمام خدمات و محصولات در بازه یک ساله تغییر نمی کند و تنها با آغاز سال جدید، نرخ آن ها افزایش معقولی خواهد داشت.

    بت کلیا ادامه داد: در کشورهای اروپایی، دولت و وزارت مربوطه دخالت مستقیم در قیمت گذاری مسکن و اجاره مسکن دارند و افزایش قیمت ها متناسب با افزایش سالانه حقوق انجام می شود.

    قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن مانعی برای فعالیت دلالان

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به ضرورت اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، افزود: تمام کشورها، بازارهای اقتصادی خود را با قوانین مرتبط با مالیات بر عایدی سرمایه مدیریت می کنند و این مسئله عملا مانعی برای فعالیت دلالان شده است.

    حربه مالکان سودجو برای دور زدن قانون؛ نصب پرده در خانه‌های خالی

    وی تصریح کرد: در کوتاه مدت نیز باید قوانینی مانند قانون مالیات بر خانه های خالی اجرایی شود، در شرایط کنونی برخی مالکان سودجو، برای خانه های خالی خود پرده نصب کرده و چراغ ها را روشن می گذارند و به نوعی وانمود می کنند که در خانه مذکور افراد زندگی می کنند، اما می توان از ابزارهای مختلف برای شناسایی خانه های خالی و اعمال مالیات بر این مساکن استفاده کرد.

    لزوم ورود جدی قوه قضائیه به تلاطمات بازار مسکن

    عضو کمیسیون عمران مجلس، بر لزوم ورود جدی قوه قضائیه به تلاطمات بازار مسکن تأکید کرد و گفت: مجلس از ورود گسترده دستگاه قضا برای ساماندهی بازار مسکن استقبال می کند، زیرا در شرایط کنونی دولت اقدامی برای برخورد با تلاطمات و دلالان بازار مسکن نمی کند، از این رو قوه قضائیه باید جای خالی نظارتی دستگاه ها را پر کند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو