مدیران خودروعصر اعتبار

رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن تشریح کرد:

جدیدترین کارنامه تسهیلات پرداخت شده به مسکن مهر

عصر ساختمان- رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن از پرداخت ۳ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۷۷۷ فقره تسهیلات به واحدهای طرح مسکن از ابتدای اجرای طرح تا پایان فروردین ماه سال جاری خبر داد.

جدیدترین کارنامه تسهیلات پرداخت شده به مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، مهدی احمدی، رییس اداره کل روابط عمومی با اشاره به تازه ترین کارنامه عملکرد بانک مسکن در پرونده تامین مالی واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر ، اظهار کرد: به دنبال تاکید رییس جمهوری مبنی بر تکمیل و افتتاح تمامی واحدهای طرح مسکن مهر ، بانک مسکن نیز بر شتاب دهی تسهیلات دهی به این طرح افزوده است. به طوری که از ابتدای دولت دوازدهم بانک مسکن حمایت مالی ویژه ای به همراه دولت از این طرح به عمل آورده است.

    وی به جزییات کارنامه عملکرد بانک عامل بخش مسکن در تامین مالی پروژه های مسکن مهر اشاره کرد و افزود: از ابتدای اجرای این طرح تا پایان ماه نخست سال جاری مجموعا 3 میلیون و 116 هزار و 184 واحد مسکن مهر برای اخذ تسهیلات به شعب بانک مسکن معرفی شده اند که از این تعداد تاکنون به 3 میلیون و 102 هزار و 777 واحد تسهیلات به صورت کامل پرداخت شده است.
    وی رقم تسهیلات پرداخت شده به این تعداد واحد مسکن مهر را معادل 50 هزار و 385 میلیارد و 994 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: مطابق با برآوردهای انجام شده مجموع تسهیلاتی که باید برای واحدهای معرفی شده در قالب این طرح پرداخت شود به لحاظ ریالی معادل 53 هزار و 311 میلیارد و 293 میلیون و 200 هزار تومان ارزش دارد.
    احمدی به کارنامه تسهیلات پرداخت شده به واحدهای مسکن مهر اشاره کرد و ادامه داد: طی بازه زمانی مذکور، مجموعا 533 هزار و 548 واحد مسکن مهر در استان تهران به شعب مختلف بانک مسکن معرفی شده اند که از این تعداد تاکنون 532 هزار و 581 واحد به طور کامل تسهیلات خود را دریافت کرده اند.
    به گفته وی ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده به واحدهای مسکن مهر استان تهران تا پایان فرودین ماه امسال معادل 9 هزار و 576 میلیارد و 493 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.
    وی در عین حال تصریح کرد: پس از استان تهران، سه استان آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس از میان 31 استان کشور بیشترین میزان اخذ تسهیلات به لحاظ تعداد واحد مسکونی در پروژه مسکن مهر را به خود اختصاص داده اند.
    رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن به حجم تسهیلات پرداخت شده به واحدهای مسکن مهر سه استان آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تا پایان فروردین ماه سال جاری 192 هزار و 137 واحد مسکن مهر در استان آذربایجان شرقی، 168 هزار و 774 واحد مسکن مهر در استان اصفهان و 167 هزار و 258 واحد مسکن مهر در استان فارس تسهیلات ویژه این طرح را از سوی بانک عامل بخش مسکن دریافت کرده اند.
    وی در پایان تاکید کرد: کارنامه عملکرد بانک مسکن در طرح مسکن مهر فقط به پرداخت تسهیلات محدوده نشده است. به این معنا که بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل فعال در پرداخت تسهیلات ویژه به پرونده مسکن، علاوه بر پرداخت تسهیلات به متقاضیان این طرح، عملیات فروش اقساطی (واگذاری سهم الشرکه) را نیز بر عهده گرفته است. به این ترتیب که واحدهای مسکونی که در قالب این طرح کار ساخت وساز آنها تمام و تکمیل می شود و به آنها اجازه افتتاح و بهره برداری داده می شود، پیش از بهره برداری از واحد، عملیات فروش اقساطی آنها توسط بانک مسکن انجام می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی